تحویل پسماندهای حجیم تنها از طریق ثبت درخواست در سامانه ۱۳۷

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از جمع آوری اقلام حجیم پسماندهای خانگی توسط عوامل مجاز این سازمان بر اساس اعلام نیاز از سوی شهروندان خبر داد.

محمد بدیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اقلام حجیم همواره بخشی از پسماندهای خانگی است که شهروندان برای تحویل آن نیاز به اطلاعات کافی از روند تحویل آن‌ها دارند تا در زمانی کوتاه و به صورت مجاز بتوانند نسبت به تحویل آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس و در اطلاع رسانی‌های متعدد به شهروندان، سامانه ۱۳۷ این آمادگی را پیدا کرد که تماس‌های شهروندان در رابطه با اقلام حجیم را دریافت کرده و به سازمان منعکس کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جمع آوری این نوع پسماند از در منازل شهروندان اقدام شود.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص ماهیت پسماندهای حجیم نیز گفت: پسماندهای حجیم در واقع آن دسته از پسماندهای خانگی است که از سایز معمول دیگر پسماندهای خشک مانند بطری و جعبه‌های مقوایی بزرگ‌تر بوده و امکان تحویل آنها به ایستگاه بازیافت یا قرار دادن جلوی در منازل وجود ندارد که از این گروه می‌توان به مواردی مانند یخچال و لباسشویی خراب شده، مبل، فرش، موکت، وسایل چوبی و کولر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شهروندان نباید این پسماندها را مانند پسماندهای تر در معابر قرار دهند و یا مثل پسماندهای خشک بازیافتی، تحویل ایستگاه‌های بازیافت دهند، تصریح کرد: اقلام حجیم مسیر و روند مدیریت مشخصی دارند و در فرآیند پردازش پسماندهای تر و خشک قرار نمی‌گیرند از این رو قرار دادن آنها در معابر نه تنها باعث نازیبایی و بی نظمی در وجهه شهر می‌شود، بلکه فرآیند جمع آوری و مدیریت را هم دشوار می‌کند.

بدیعی گفت: شهروندان در صورت داشتن پسماندهای حجیم به دلایلی مانند اسباب کشی و خانه تکانی لازم است در اسرع وقت با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و با ثبت درخواست و آدرس منزل خود، خدمات جمع آوری این پسماندها را دریافت کنند.

کد خبر 464487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.