گزارش ایمنا از تحولات عمرانی منطقه ۱۴ اصفهان

در بیست و دومین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» آیین بهره‌برداری از ۶۹۳ میلیارد ریال در منطقه ۱۴ شهرداری با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _ یکشنبه هفتم دی‌ماه ۹۹ _ در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» پروژه‌های ورزشی، عمرانی و خدماتی منطقه ۱۴ با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افتتاح و بهره‌برداری شد.

یکی از پروژه‌های آماده بهره‌برداری این منطقه، ورزشگاه سهراب به مساحت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع است که ۹۵۰ متر مربع آن شامل ساختمان اداری و سالن ورزشی و رزمی است؛ انجام عملیات اجرایی احداث ورزشگاه سهراب که مطابق با استانداردهای روز دنیا آماده بهره‌برداری شده، ۶۰ میلیارد ریال و آزادسازی آن ۲۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

ساماندهی مادی بهار با صرف مبلغ شش میلیارد ریال، ساماندهی پارک گلبرگ با مبلغ سه میلیارد ریال، ساماندهی پیاده‌رو خیابان برازنده با مبلغ سه میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده این منطقه است.

ساماندهی کانال آب خیابان بعثت دو میلیارد ریال، زیرسازی و آسفالت در سطح منطقه با مبلغ ۱۵ میلیارد ریال و ساماندهی میدان عاشق اصفهانی با مبلغ ۱۴ میلیارد ریال نیز انجام شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

امروز همچنین کلنگ احداث خیابان ۳۶ متری سودان به زمین شد؛ برای انجام عملیات اجرایی این خیابان ۱۵۰ میلیارد ریال و برای آزادسازی آن مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

بخشی از رینگ چهارم، ارزش افزوده ای برای منطقه ۱۴ است

«قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان در این آئین اظهار کرد: این هفته در ادامه برنامه‌های «هر یکشنبه، یک افتتاح» شاهد بهره برداری از پروژه‌هایی هستیم که دو سال قبل کلنگ اجرای آنها به زمین زده شده بود.

وی با ابراز خرسندی از احداث و بهره‌برداری ورزشگاه سهراب، افزود: این ورزشگاه در مدت زمان حدود ۲۰ ماه احداث شد و به عنوان ورزشگاه چندمنظوره و رزمی برای گروه‌های سنی مختلف در اختیار شهروندان قرار گرفت.

شهردار اصفهان ادامه داد: احداث ورزشگاه سهراب در منطقه‌ای کم برخوردار یک اقدام بسیار ارزشمند بوده و در راستای تحقق شعار عدالت فضایی انجام شده است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی خیابان ۳۶ متری سودان با عرض ۳۶ متر و طول دو کیلومتر، گفت: برای آزادسازی و اجرای این خیابان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نوروزی با بیان اینکه در یکسال گذشته پروژه‌های متعدد در حوزه پیاده راه سازی، ساماندهی میدان و مادی بهار در منطقه ۱۴ اجرا شده است، تصریح کرد: امروز سطح کوچه‌ها و خیابان‌های این منطقه آسفالت شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: پروژه‌های بهره‌برداری شده علاوه بر جلب رضایت شهروندان منطقه ۱۴ که مستحق دریافت بهترین خدمات هستند توازن توسعه را نیز رقم بزند.

منطقه ۱۴ کانون تحولات عمرانی

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز منطقه ۱۴ کانون تحولات عمرانی شده است، گفت: با اجرای خط دو قطار شهری، دارک به کهندژ پیوند می‌خورد و ادامه بلوار فرزانگان مسیرها را برای تردد شهروندان هموار می‌کند.

وی با بیان اینکه بخشی از پروژه بزرگ رینگ چهارم در منطقه ۱۴ قرار گرفته و ارزش افزوده‌ای برای این منطقه خواهد بود، گفت: پروژه‌های متعددی از جمله ورزشگاه رستم آماده بهره‌برداری است و به زودی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

نوروزی تاکید کرد: با همراهی و همکاری بین مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر و با تصویب لوایح و اختصاص بودجه‌های مورد نیاز و همت والای همه نیروهای شهرداری و مدیران مناطق اتفاقات خوبی در شهر رقم خورده است.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» در تمام مناطق شهرداری اجرا و خدمات مختلف برای بهره‌برداری بهینه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: شهرداری در بودجه بندی‌ها، سیاست توازن توسعه و تحقق عدالت فضایی و کمک به مناطق کمتر برخوردار را دنبال کرده و به دنبال این موضوع در این دوره مدیریت شهری منطقه ۱۴ مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با قدردانی از همکاری شهروندان منطقه ۱۴ با شهرداری، گفت: شهروندان باید سطح همکاری‌های خود را ارتقا دهند و اطمینان داشته باشند که شهرداری امکانات شهری را در تمام نقاط گسترده خواهد کرد.

ذهن مدیران به نقاط آسیب‌پذیر اصفهان معطوف شده است

«علیرضا نصراصفهانی» رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه اظهار کرد: منطقه ۱۴ از سال‌ها پیش تاکنون محرومیت‌های زیادی را تجربه کرده که در این دوره مدیریت شهری، ذهن مدیران به نقاط آسیب پذیر معطوف شد و امیدواریم این خدمات مسیر خوبی در ادامه طی کند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی و ورزشی در منطقه ۱۴ هستیم که مهمترین آن ورزشگاه سهراب است، افزود: با توجه به بالا بودن تقاضاها و محدودیت منابع باید از مشارکت بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌ها استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تجربه نشان داده استفاده از بازوی بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی و دیگر پروژه‌ها بسیار مثمر ثمر بوده و همکاری با بخش خصوصی در بخش‌های مختلف همواره نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف همکاری و همراهی لازم را دارند، خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرای پروژه‌های شهری شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۴ باشیم البته باید تسهیلات لازم نیز مهیا شود تا مسیر زندگی شهروندان در این منطقه تغییر کرده و مسیر رشد و توسعه مناطق کم‌برخوردار به نحو شایسته‌تری دنبال شود.

اتصال دارک به کهندژ با اجرای خط دو قطار شهری

«علی شمسی» مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز در این آئین اظهار کرد: امروز مجموعه ورزشی سهراب در یکی از محله‌های کمتر برخوردار منطقه ۱۴ احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت تا شعارها به تحقق بپیوندد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر منطقه محروم زینبیه به منطقه در حال توسعه و توسعه یافته تبدیل شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ورزشگاه سهراب با صرف هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد تومان اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، تصریح کرد: علاوه بر افتتاح این ورزشگاه، امروز شاهد کلنگ‌زنی خیابان ۳۶ متری انتهای محله سودان بودیم که با احداث و بهره‌برداری از آن، آزادسازی و از بن‌بست خارج شدن محله‌های عمان سامانی، هشت متری لاله، ۱۶ متری آیت‌الله طالقانی و محله سودان رقم خواهد خورد.

وی اظهار امیدواری کرد: احداث خیابان ۳۶ متری محله سودان با توجه به انجام اکثر آزادسازی‌ها و تشکیل کارگاه عمرانی در کمترین زمان ممکن اجرا و در اختیار مردم قرار گیرد.

شمسی با بیان اینکه ساماندهی مادی بهار و ساماندهی پیاده روهای خیابان برازنده و چندین پروژه بزرگ و کوچک عمرانی دیگر با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در این منطقه اجرا شده است، افزود: اجرای این پروژه‌ها نشان از تلاش‌های بی‌وقفه مدیران شهری است.

وی خاطرنشان کرد: ورزشگاه رستم در محله ارزنان به وسعت یک هزار و ۷۵۰ متر شامل سالن توپ و تور نیز با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان احداث شده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه با احداث ورزشگاه در محله حصه، سرانه‌های ورزشی منطقه ۱۴ تکمیل خواهد شد، گفت: خوشبختانه در حال حاضر در هر محله این منطقه یک سالن ورزشی احداث شده که با توجه به جمعیت جوان منطقه این ورزشگاه‌ها می‌تواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: تا پایان سال‌جاری روشنایی خیابان‌های آسمان، تابان و تقاطع غیر همسطح آفتاب تکمیل خواهد شد تا ترددهای خودروها ایمن‌تر انجام شود.

شمسی با بیان اینکه در منطقه ۱۴ چهار ایستگاه خط دو قطار شهری اصفهان شامل دارک، زینبیه، عاشق اصفهانی و عمان سامانی در حال اجرا است، اظهار کرد: خروج دستگاه تی. بی. ام از ایستگاه چهارم، نوید نزدیک شدن ارتباط دارک به کهندژ است.

کد خبر 464461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.