خانه رهبری در سیستان و بلوچستان تغییر کاربری نمی‌دهد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان گفت: خانه‌ای که مقام معظم رهبری در دوران تبعید به سیستان و بلوچستان در آن زندگی کردند و بعدها تبدیل به موزه قرآن و عترت شد، تغییر کاربری و ساختاری نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روزی است که شایعه تغییر کاربری منزل مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان مطرح شده است. حضرت آیت الله خامنه‌ای در زمان تبعید در این منزل سکونت داشتند و کارهای خود را از آنجا پیش می‌بردند. پس از پایان دوران تبعید ایشان، این خانه به سازمان میراث فرهنگی استان سپرده شد و تبدیل به موزه قرآن و عترت شد.

در همین رابطه علیرضا جلال‌زایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایمنا گفت: این منزل با محوریت و کاربری موزه قرآن و خانه مقام معظم رهبری به کار خود ادامه خواهد داد. در جنب این ملک، خانه دیگری وجود دارد که آن خانه تغییر کاربری خواهد داد. این ملک هم جزو اموال اداره‌کل میراث فرهنگی استان است که برای توسعه موزه قرآن و خانه رهبری خریداری شد؛ اما در حال حاضر چنین قصدی نداریم.

او ادامه داد: همچنان کارکرد بیت حضرت آقا موزه قرآن خواهد بود و هیچ اتفاقی برای این محل نخواهد افتاد. در تلاش هستیم تا بر بار غنای فرهنگی و کارکردی این بنا از نظر فیزیکی بیفزاییم. این خانه ساختار بسیار خوبی می‌تواند داشته باشد و باید بتوانیم از نظر فیزیکی این ساختمان را بهبود بخشیم. همچنین باید ابزار، ادوات و لوازم فرهنگی که در این راه کمک کند را فراهم آوریم.

جزئیات تازه پرونده بلاگر پرحاشیه

جلال‌زایی درباره پرونده بلاگر پرحاشیه‌ای که با سفر به مناطق باستانی استان سیستان و بلوچستان از رفتار غیرمسئولانه خود فیلم و عکس در فضای مجازی منتشر کرده بود، توضیح داد: بشدت با او برخورد شد و به دلیل شکایت اداره‌کل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان ۴۸ ساعت بازداشت شده و تحت مراقبت نیروی‌های امنیتی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان افزود: پس از طی شدن سیر قانونی پرونده و ارجاع به دادگاه، این بلاگر در متن ندامت و عذرخواهی خود گفته که ای کاش برای فعالیت‌های خود با اداره‌کل میراث فرهنگی استان هماهنگ کرده بود.
 

کد خبر 464427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.