۲۱۵ واحد صنفی متخلف در پاکدشت پلمب شدند

رئیس اتاق اصناف شهرستان پاکدشت گفت: با اجرای ۴ هزار و ۶۵۰ مورد بازرسی از اصناف پاکدشت در زمان شیوع ویروس کرونا، ۲۱۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب و از ادامه فعالیت آن‌های جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش ایمنا، پرویز نوروزی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون و با هدف بررسی وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف، ۴ هزار و ۶۵۰ مورد گشت مشترک در مناطق مختلف پاکدشت اجرا و برای ۹۸۰ صنف متخلف، پرونده تشکیل شده است. از مجموع پرونده تشکیل شده برای متخلفان، ۲۱۵ مورد به دلیل تکرار تخلف به پلمب منجر شد.

وی افزود: طی این مدت، بیش از هزار مورد تذکر و اخطار کتبی به اصناف مختلف ارائه شده و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد کرونا، فعالیت متخلفان برای مدت نامحدودی تعطیل می‌شود.

رئیس اتاق اصناف پاکدشت تأکید کرد: گشت‌های مشترک اتاق اصناف به صورت مستمر با همراهی بازرسان اداره صمت، شبکه بهداشت و تعزیرات حکومتی به صورت روزانه و در دو نوبت صبح و عصر انجام شده و بدون هیچ گونه اغماض، با متخلفان برخورد می‌شود.

نوروزی با تقدیر از همراهی کسبه و اصناف در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی اظهار داشت: کاهش تردد خانواده‌ها و خلوتی معابر شهر، نتیجه همکاری اصناف در تعطیلی و اجرای مصوبات ستاد کرونا است که اثرات آن را در کاهش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری می‌توان مشاهده کرد. در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان پاکدشتی در ۹ هزار واحد توزیعی و تولیدی و ۶ هزار واحد خدماتی زیر نظیر ۱۸ اتحادیه مشغول به کار هستند.

وی به پایبندی بیش از ۹۰ درصد صنوف به دستورالعمل‌های کرونایی اشاره کرد و افزود: با وجود شرایط سخت اقتصادی، اقدامات و تعامل مجموعه اصناف در مقابله با ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری با ستاد مقابله و پیشگیری از کوید ۱۹ نقش مؤثری در مدیریت این بحران داشته اند.

رئیس اتاق اصناف پاکدشت ادامه داد: ۲۰ هزار واحد صنفی در حوزه‌های مختلف با پیروی از سیاست‌های اخیر، مبنی بر کاهش ساعت کاری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تعطیلی مشاغل گروه ۳ و ۴، تاکنون همکاری خوبی با مسؤولان شهرستان داشته اند.

نوروزی تداوم روند فعلی در مدیریت کرونا را مؤثر دانست و افزود: تغییر وضعیت شهرستان از نارنجی به زرد، نباید موجب بی‌تفاوتی مردم و اصناف به دستورالعمل‌های بهداشتی شود چرا که این امر موجب بروز موج جدید کرونا در شهرستان می‌شود.

رئیس اتاق اصناف پاکدشت گفت: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا، تبعات اقتصادی بسیاری از جمله کاهش درآمدها، ناتوانی در پرداخت اقساط و اجاره بها، افزایش هزینه‌های تولید و توزیع برای این قشر زحمتکش و پرتلاش به بار آورده ولی کسبه و اصناف با وجود متضرر شدن، در همراهی با ستاد کرونا، کوتاهی نکردند. به منظور حمایت از اصناف زیان‌دیده از کرونا و با هدف برخورداری از تسهیلات اعطایی از سوی دولت، برای ۶۰ درصد از این واحدها پرونده تشکیل و به بانک‌های عامل ارجاع داده شده است.

نوروزی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۲۴ گزارش داده تا واحد بازرسی در اسرع وقت موضوع را پیگیری کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 464394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.