ایجاد ۱۱ مرکز جمع‌آوری پسماند در سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از ایجاد ۱۱ مرکز جمع‌آوری اقلام بازیافتی در این شهر خبر داد.

حمیدرضا پیوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای آذرماه امسال تاکنون چهار هزار و ۵۴۶ کیلوگرم کاغذ، کارتن و مقوا از سوی شهروندان سمنانی به ۱۱ غرفه بازیافت تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه غرفه معلم با ۷۶۰ کیلوگرم بیشترین میزان اقلام بازیافتی کاغذی را دریافت کرده است، تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان، غرفه‌های بازیافت را با هدف فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله از مبدأ، در شهر ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان افزود: در ماه گذشته غرفه اتحاد با دریافت یک‌هزار و ۲۱۸ کیلوگرم اقلام بازیافتی به عنوان غرفه فعال شهر معرفی شد و غرفه‌های معلم با یک‌هزار و ۱۹۱ کیلوگرم، مدیران و الغدیر هر کدام یک‌هزار و ۴۳ کیلوگرم در جایگاه دوم و سوم دریافت پسماند خشک قرار داشتند.

پیوندی عنوان کرد: این سازمان با اهداف استفاده مجدد از مواد و انرژی، کاهش آلودگی بهداشتی، حفاظت از محیط زیست، کاهش دفن زباله و حفظ اراضی و جلوگیری از تخریب خاک تعداد کانکس‌های بازیافت را افزایش داده است و در سال جاری سامانه جامع جمع‌آوری پسماند خشک از در منازل و محل کار با نام "سیوا" به آدرس www.siva.semnan.ir را راه‌اندازی کرده است.

کد خبر 464343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.