قتل مادر جوان توسط پسر ۱۴ ساله‌اش در قزوین

دستگیری باند سرقت از کارت‌های بانکی، انهدام دو باند تهیه و توزیع سلاح غیرمجاز، بازداشت مالخر مرکز تهران، تصادف مرگبار در محور اراک به قم، قتل مادر جوان توسط پسر ۱۴ ساله‌اش و انتقام‌جویی از همسر سابق در اینستاگرام را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری باند سرقت از کارت‌های بانکی در پاکدشت خبر داد و گفت: در این خصوص تنها ۸۰ پرونده با ارزش ۲۰ میلیارد ریال در پاکدشت تشکیل شده است.

کیومرث عزیزی با اشاره به شناسایی و انهدام باند جعل و سرقت از کارت‌های بانکی در پاکدشت، افزود: شکایات متعددی از سوی شهروندان داشتیم، مبنی بر اینکه مبالغی از حساب بانکی آن‌ها برداشت می‌شود، که به همین علت بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس فتا پاکدشت قرار گرفت.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد، که افراد تبهکاری با یک تراشه اقدام به کپی گرفتن از کارت‌های بانکی می‌کردند و این اطلاعات را روی کارت‌های خام کپی و اقدام به تخلیه حساب‌های بانکی مردم می‌کردند و در نهایت موجودی سرقت شده از حساب‌های بانکی افراد به کارت‌های دیگری که از معتادان خریداری شده بود، واریز می‌شد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات تخصصی پلیس سرانجام محل اقدامات مجرمانه این افراد که یک دکه اجاره‌ای در مسیر بزرگراه امام رضا (ع) بود، شناسایی و سه نفر را در این رابطه دستگیر کرد.

وی گفت: تاکنون و با شکایت افراد مالباخته بیش از ۸۰ پرونده با ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال در خصوص این سرقت‌ها در پاکدشت تشکیل شده است و از افراد دیگری که در این پرونده شکایتی دارند، درخواست داریم، به پلیس فتا پاکدشت مراجعه کنند.

انهدام ۲ باند تهیه و توزیع سلاح غیرمجاز

فرمانده انتظامی لرستان از انهدام دو باند تهیه و توزیع سلاح غیرمجاز و کشف ۱۰۶ قبضه اسلحه جنگی و شکاری خبر داد.

محمد مهدیان نسب از انهدام دو باند تهیه و توزیع سلاح در لرستان خبر داد و اظهار کرد: از این دو باند، ۱۰۶ قبضه انواع اسلحه شکاری و جنگی کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه گذشته فرماندهی انتظامی لرستان دو هزار و ۸۵۰ قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز را کشف کرده است.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: با اجرای طرح‌های عملیات مشترک انتظامی و به کارگیری همه واحدهای انتظامی در نقاط آلوده اقدام به جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه عده‌ای با تیراندازی‌ها و استفاده از سلاح‌های غیرمجاز امنیت مردم را به مخاطره انداخته‌اند، اضافه کرد: در همین راستا برای جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در سه سال گذشته و امسال طرح ویژه‌ای را اجرا کرده‌ایم، آن دسته افرادی که سلاح غیرمجاز دارند بدانند با هماهنگی دستگاه قضائی با اشد مجازات مواجه می‌شوند.

بازداشت مالخر در مرکز تهران

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به دستگیری یک مالخر اموال مسروقه، گفت: در بازرسی از انباری منزل این متهم ۲۵ قطعه اموال مسروقه و ۴۰۰ گرم تریاک کشف شد.

دوست علی جلیلیان اظهار کرد: در راستای دستگیری مالخران اموال مسروقه و برخورد با سارقان که از دغدغه‌های اصلی شهروندان به حساب می‌آید، تحقیقات تیم عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد برای شناسایی سارقان و مالخران اموال مسروقه آغاز که در نهایت به شناسایی یکی از مالخران سابقه‌دار در محله نازی آباد، منجر شد.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این متهم که یکی از مالخران سابقه دار بوده که پس از طی دوره محکومیت از زندان رها شده و مجدداً به سراغ اقدامات مجرمانه خود رفته است.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران افزود: مخفیگاه متهم در همین محدوده شناسایی و مأموران برای دستگیری وی اعزام و موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از آن محل ۴۰۰ گرم تریاک و ۲۵ قطعه اموال مسروقه از جمله ضبط و باند، لاستیک خودرو، کابل برق، لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه، کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از دستگیری به کلانتری نازی آباد منتقل شد، تصریح کرد متهم تحت بازجویی‌های انجام شده به جرایم خود مبنی بر خرید اموال مسروقه و فروش مواد مخدر و ارتباط با سارقان اعتراف و پس از تکمیل پرونده به دادسرا منتقل شد و تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر همدستان این متهم همچنان ادامه دارد.

تصادف مرگبار در محور اراک به قم

رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: در سانحه واژگونی یک دستگاه خودروی کامیون کشنده در محور اراک به قم راننده خودرو جان خود را از دست داد.

محمد پور شمس اظهار کرد: گزارشی از وقوع یک سانحه رانندگی در محور قم به اراک در نزدیکی روستای خیرآباد به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد.

وی افزود: با اعلام این گزارش بلافاصله تیم‌های امدادی و انتظامی به محل اعزام شدند و مشخص شد یک دستگاه کامیون کشنده ولوو با بار تیرآهن از جاده خارج و واژگون شده و راننده خودرو جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: علت این سانحه در بررسی کارشناس پلیس راه عدم توجه به جلو از سوی راننده خودروی کامیون اعلام شد.

قتل مادر جوان توسط پسر ۱۴ ساله‌اش

پسری ۱۴ ساله در قزوین به علت اختلافات خانوادگی پس از درگیری با مادرش، وی را به قتل رساند.

در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری خانوادگی در شهر " اقبالیه" بلافاصله عوامل انتظامی کلانتری ۲۰ به محل حادثه اعزام شدند.

بنا بر گزارش پلیس قزوین، مأموران با حضور در محل درگیری و اخذ مجوز قضائی و ورود به منزل با صحنه هولناک قتل خانمی ۴۰ ساله توسط فرزند ۱۴ ساله روبه‌رو شدند.

مأموران بلافاصله قاتل را در محل دستگیر و برای بررسی موضوع به مقر انتظامی منتقل و متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات تحویل پلیس آگاهی استان شد.

انتقام‌جویی از همسر سابق در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی فردی خبر داد که با ایجاد یک صفحه جعلی قصد انتشار تصاویر خصوصی همسر سابق خود را داشت.

حشمت سلیمانی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی به نام وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و سو استفاده از تصاویر آن در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع کارشناسان پلیس فتا با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکیه و مستندات جمع‌آوری شده، ضمن شناسایی متهم، وی را به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل دادند.

این مقام سایبری تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد، اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود. وی ادامه داد: در بازجویی اولیه انجام شده، مشخص شد که متهم که همسر سابق شاکیه بوده و به دلیل مشکلاتی که قبلاً با وی داشته است اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی کرده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: طبق قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران‌ناپذیری برای فرد به همراه دارد، بنابراین رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم است.

وی توضیح داد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 464321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.