پایداری هوا و انباشت آلاینده‌های جوی در اصفهان تا اواسط هفته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: با توجه به سکون جوی از روز یکشنبه شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان فراهم است.

زهرا سیدان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افت محسوس دما در سطح استان اصفهان، اظهار کرد: بوئین و میاندشت روز گذشته دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر را تجربه کرد و فریدون‌شهر، چادگان و خوانسار به ترتیب با دمای ۱۵، ۱۴ و ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین مناطق استان بودند.

وی با بیان اینکه از امروز تا دوشنبه جوی به نسبت پایدار در استان اصفهان حاکم می‌شود، افزود: آسمان بسیاری از مناطق در این مدت صاف پیش بینی می‌شود و از فردا یکشنبه شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان فراهم است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با گذر موج ناپایدار ضعیف از نواحی جنوب و غرب استان بارش پراکنده برف و باران در این مناطق دور از انتظار نیست.

سیدان با اشاره به استمرار برودت دما در ساعات پیش رو، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر در نوسان است.

وی اضافه کرد: کاشان با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 464311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.