خیابان‌های اصلی و مناطق شیب‌دار ارومیه اولویت اول برف‌روبی

قائم مقام شهردار ارومیه گفت: اولویت برف‌روبی معابر ابتدا خیابان‌های اصلی و مناطق شیب‌دار است.

به گزارش ایمنا، غلامرضا عدل‌دوست با بیان اینکه شهر ارومیه به مساحت ۱۰۴۴۳ هکتار با مساحت شوارع و خیابان‌ها به میزان ۲۲۴۲ هکتار دارای ۹۵۶ خیابان و ۲۳ هزار ۲۰۱ کوچه است، عنوان کرد: در عملیات زمستانی چند روز گذشته در مقابل این تعداد خیابان و کوچه ۱۳ دستگاه نمک‌پاش، ۱۱ دستگاه ده تن تیغه دار، ۹ دستگاه گریدر، ۲۰ دستگاه کامیون شش چرخ دار، پنج دستگاه مینی لودر، ۴ چهار دستگاه بیل بکهو و ۱۴ دستگاه تانکر عملیات برف‌روبی و پیشگیری از یخ زدگی معابر را انجام دادند.

به گفته وی در عملیات برف‌روبی اخیر یک هزار و ۷۰ تن نمک همراه با شن جهت بازگشایی معابر استفاده شد که شهرداری در استفاده از آب شور و نمک به دلیل مسائل زیست محیطی و تخریب آسفالت شهری محدودیت دارد.

قائم مقام شهردار ارومیه عنوان کرد: در بارش برف اخیر ۸۸۰ نفر پاکبان و ۳۰۰ کارگر فضای سبز و عمران با فعالیت شبانه روزی معابر را جهت تسهیل در تردد شهروندان از برف بازگشایی کردند.

وی با بیان اینکه اولویت برف‌روبی معابر ابتدا خیابان‌های اصلی و مناطق شیب دار است، عنوان کرد: شهرداری ارومیه از آذرماه برای عملیات زمستانی در آماده باش کامل است.

عدل‌دوست عنوان کرد: در بارش اخیر عملیات برف‌روبی معابر ابتدا از معابر اصلی آغاز شد، اما ترافیک منجر به بروز مشکل در عملیات برفی روبی در دو ساعت آغازین بارش شد که با کاهش ترافیک این مشکل نیز رفع شد.

وی از شهروندان درخواست کرد: شهروندان یاریگر شهرداری در زمان بارش برف باشند اگرچه شهرداری رسالت اصلی خود را در زمان بارش برف انجام می‌دهد، اما شهروندان نیز در این ایام به ویژه در انجام عملیات برف تکانی درختان در منازل خود با شهرداری مشارکت داشته باشند و در روزهای برفی از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کنند.

کد خبر 464286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.