افتتاح دفتر کلینیک حقوق کودک یزد در راستای شهر دوستدار کودک

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: به سبب لزوم توجه به حقوق شهروندی، دفتر کلینیک حقوق کودک یزد فعالیت خود را آغاز کرد تا گام دیگری در جهت تحقق شهر دوستدار کودک باشد.

ونوس عامری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افتتاح دفتر کلینیک حقوق کودک در محل مرکز خلاقیت‌های شهرداری یزد، اظهار کرد: حمایت از حقوق شهروندی و به‌ویژه حقوق کودک حلقه مفقوده جامعه ماست که برای رشد پایدار اجتماعی و سیاسی سخت به آن نیازمندیم.

وی با اشاره به اقدامات معاونت شهرسازی شهرداری در تحقق شهر دوستدار کودک، افزود: در کنار این قبیل اقدامات به سبب لزوم توجه به حقوق شهروندی، دفتر کلینیک حقوق کودک توسط مدیریت شهری و با همکاری کانون وکلا و کمیته کودک و نوجوان شورای شهر فعالیت خود را آغاز کرده تا گام دیگری در راستای تحقق شهر دوستدار کودک باشد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد کودکان را سرمایه ارزشمند شهر و برنامه‌ریزی برای پاسخ به نیازهای آنان را اقدامی مؤثر دانست و تصریح کرد: با همراهی اداره بانوان و خانواده استانداری، در قالب ایجاد اداره شهر دوستدار کودک برنامه‌ریزی‌های مختلفی شده است.

وی ادامه داد: توجه به ایجاد زیرساخت‌های شهری به نحوی دنبال شده است که علاوه بر کسب نشان شهر دوستدار کودک، بتوانیم از شهروندان نیز این نشان را کسب کنیم.

عامری با اشاره به فعالیت کمیته کودک و نوجوان شورای شهر، خاطرنشان کرد: این کمیته متشکل از نمایندگان شوراهای دانش‌آموزی بود که در سال جاری نتوانستیم به نحو ایده‌آل از حضور آن‌ها استفاده کنیم اما اعضای آن در تصمیم‌گیری‌های جاری شهر سهیم هستند.

کد خبر 464278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.