‌بهره‌برداری از ۹ سوله مدیریت بحران مشهد تا نیمه سال ۱۴۰۰

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد گفت: یک پایگاه افتتاح شده و چهار پایگاه مشهد در حال ساخت و چهار پایگاه نیز در مرحله برگزاری مناقصه است که در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود.

وحید اکلملی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به زیرساخت‌های مدیریت بحران در مشهد، اظهار کرد: یکی از این زیرساخت‌ها، سامانه جامع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شامل هشت سامانه کلان است که تمام چرخه مدیریت بحران از پیشگیری تا آمادگی و مقابله و بازسازی در آن دیده شده است.

وی از ایجاد و بهره‌برداری سامانه پاسخ سریع شهر مشهد تا پایان سال خبر داد و گفت: این سامانه برای نخستین بار در سطح کشور ایجاد شده است که نگاه و دید وسیعی به مدیران کشوری می‌دهد و از سوی دیگر، روند تصمیم‌گیری را برای مدیران شهری تسهیل می‌کند.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: گروه‌های دوام معین کلانشهر مشهد در حریم این کلانشهر تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۲۰ روستا در حریم شهر مشهد وجود دارد که با برنامه‌ریزی شده گروه‌های دوام در آنها فعال می‌شود؛ البته در شهر مشهد گروه دوام ثامن شکل گرفته و اعضای آن تاکنون ۴۵ ساعت آموزش مقدماتی دیده‌اند و در گروه‌های تخصصی دسته‌بندی شده تا بر اساس آنها آموزش‌های ویژه دریافت کنند.

‌اکلملی با اشاره به برگزاری پنجمین رویداد بزرگ سالیانه دوام ثامن، گفت: این رویداد مصادف با پنج دی ماه و سالروز زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در سیمای خراسان رضوی برگزار شد.

وی تصریح کرد: هرساله این برنامه با حداکثر تعداد نفرات برگزار می‌شد و سال گذشته با حضور پنج هزار نفر از اعضای دوام ثامن در سالن شهید بهشتی برگزار شد، اما امسال با وجود برنامه‌ریزی برای برگزاری این برنامه با حضور ۱۰ هزار نفر در مجموعه ورزشی امام رضا (ع)، به دلیل شیوع ویروس کرونا نوع برنامه‌ریزی تغییر کرد و در سیمای خراسان رضوی همزمان با فینال مسابقات دوام ثامن برگزار شد.

کد خبر 464275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.