افتتاح مرکز نظارت تصویری آتش نشانی مشهد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از افتتاح مرکز مانیتورینگ و نظارت تصویری اداره حراست سازمان آتش نشانی مشهد خبر داد.

به گزارش ایمنا، آتشپاد مسعود ظهوریان اظهار کرد: در این مرکز بیش از ۱۳۰ دوربین به صورت ۲۴ ساعته ایستگاه‌های عملیاتی و حوزه‌های فرماندهی و ستادی این سازمان را مورد رصد لحظه‌ای قرار می‌دهد.

وی افزود: با توجه به رسالت کاری اداره حراست و پراکندگی ایستگاه‌های عملیاتی و ساختمان‌های ستادی سازمان در اقصی نقاط سطح شهر و لزوم اشرافیت حداکثری و آنلاین این اداره به منظور ایجاد امنیت پایدار و نظارت بر حسن اجرای مأموریت‌های محوله این امکان برای اداره حراست سازمان فراهم می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه هزینه ریالی این پروژه بیش از هفت میلیارد ریال است، تصریح کرد: در فاز دوم با اضافه شدن ۹۰ دوربین دیگر، مانیتورینگ تمامی ۵۲ ایستگاه آتش نشانی شهر مشهد تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: برآورد اولیه این پروژه که تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید حدود پنج میلیارد ریال خواهد بود.

وی از راه‌اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی استعلام ایمنی ساختمان‌ها در مجموعه آتش‌نشانی با هدف پاسخگویی سریع به درخواست‌های شهروندان و کاهش مراجعه حضوری ارباب رجوع در ایام شیوع ویروس کرونا خبر داد.

آتشپاد ظهوریان افزود: در حال حاضر بیشترین درصد مراجعه‌های مردم به سازمان آتش نشانی موضوع دریافت استعلام در خصوص تاییدیه ایمنی ساختمان‌ها است.

وی تصریح کرد شهروندان می‌توانند برای دریافت تاییدیه ایمنی ساختمان، پس از ثبت درخواست نوبت در سایت آتش نشانی مشهد و دریافت پیامک مربوطه به ستاد مرکزی واقع در بلوار وکیل آباد ابتدای بلوار دانشجو مراجعه کنند و یا برای راهنمایی و شرایط ثبت نوبت درخواست به این آدرس https://۱۲۵.mashhad.ir مراجعه کنند.

کد خبر 464265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.