جزییات محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرهای زرد و نارنجی

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۸ شهرستان استان اصفهان زرد و شش شهرستان در وضعیت نارنجی هستند که همه محدودیت‌های مربوط به وضعیت نارنجی از جمله ممنوعیت ترددها و منع تردد شبانه در این شهرستان‌ها همچنان اعمال می‌شود.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اعمال محدودیت‌ها از اول آذرماه تا امروز در زمینه کنترل کرونا روند خوبی را در استان طی کردیم.

وی افزود: از ۲۴ شهرستان استان اصفهان در حال حاضر ۱۸ شهر زرد و شش شهرستان وضعیت نارنجی دارند، شش شهرستانی که وضعیت نارنجی دارد شامل اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان، نطنز، شهرضا و فلاورجان است که همه محدودیت‌های مربوط به وضعیت نارنجی از جمله ممنوعیت ترددها و منع تردد شبانه در این شهرستان‌ها همچنان اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان تصریح کرد: ممنوعیت فعالیت مشاغل هم مانند دستورالعمل‌های قبل برای شهرهای نارنجی مشخص است که تنها مشاغل گروه یک و دو می‌توانند فعالیت کنند و مشاغل گروه سه و چهار محدودیت فعالیت دارند.

در شهرستان‌های زرد تنها مشاغل گروه ۴ فعالیت نمی‌کنند

وی گفت: در شهرستان‌های با وضعیت زرد تنها مشاغل گروه چهار فعالیت نمی‌کنند و سایر مشاغل فعالیت دارند.

غلامی با اشاره به شکننده بودن وضعیت کرونایی شهرهای استان در توصیه به شهروندان گفت: کوچک‌ترین عادی انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌ها و محدودیت‌های پنج گانه توسط مردم، صنوف، کسبه و مراکز پرتجمع قطعاً برگشت به سمت نارنجی و نهایتاً وضعیت قرمز را دربر خواهد داشت که این امر به هیچ وجه مطلوب نیست.

وی افزود: همکاری بسیار خوب مردم، کادر بهداشت، صنوف و کسبه ما را به موقعیت امروزه رسانده است و امیدواریم با همین روند به سمت کاهش شیوع بیماری و زرد شدن و سفید شدن شهرستان‌ها پیش برویم.

گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ کدامند؟

گروه شغلی دو به مراکز خرید، پاساژها، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب بازی فروشی‌ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل اختصاص دارد.

گروه شغلی سه، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری را شامل می‌شود.

گروه شغلی چهارم نیز شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می‌شود.

کد خبر 464260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.