۵۰ درصد از رانندگان تاکسی غیرقانونی تسهیلات می‌گرفتند

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ۴۷۰ هزار نفر به اسم راننده تاکسی بیمه با یارانه دولتی دریافت می‌کردند که نام ۵۰ درصد آن‌ها در هیچ یک از بانک‌های اطلاعاتی وجود نداشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، مرتضی ضامنی اظهار کرد: از سال ۸۶ به دنبال قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان تاکسی در حوزه درون شهری و برون شهری برعهده دولت گذاشته شد و تا سال ۹۲ فهرست بیمه تاکسیرانان بروزرسانی می‌شد، اما به علت اینکه از سال ۹۲ به بعد بروزرسانی انجام نشد، سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد به علت نداشتن اعتبار کافی قادر به پذیرش و بیمه کردن رانندگان جدید تاکسی نیست.

وی اضافه کرد: پس از سال ۹۲ با پیگیری‌های انجام شده درخواست شد فهرست رانندگان تاکسیرانی بروزرسانی شود، زیرا یک سری از افرادی که از ابتدا نامشان به عنوان تاکسیران در فهرست بیمه ارسال شده بود؛ تاکسیران نبودند و تعداد دیگری نیز در طول زمان از شغل رانندگی خارج شده بودند، اما همچنان در فهرست بیمه قرار داشتند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در نهایت سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی فرآیند حذف و اضافه در فهرست بیمه رانندگان را پذیرفت و در تفاهم نامه‌ای میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و سازمان تأمین اجتماعی فهرست بیمه افراد در اختیار اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری قرار گرفت.

ضامنی افزود: پس از پالایش صورت گرفته مطابق با بانک‌های اطلاعاتی موجود در وزارت کشور، حذف و اضافه افراد نهایی شد و در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: سازمان تأمین اجتماعی در تسریع روند بیمه تاکسیرانان براساس فهرست جدید اهتمام داشته باشد تا مشکل چندین ساله رانندگان در بخش بیمه‌ای رفع شود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: اگر این مشکل برطرف و فهرست بیمه سازمان تأمین اجتماعی نیز قبول و نهایی شود از این تعدادی که تحت عنوان راننده تاکسی از بیمه استفاده می‌کردند کاسته خواهد شد و با اعتبار موجود می‌توان همه رانندگان تاکسی را بیمه کرد.

ضامنی افزود: فهرست پایش شده رانندگان تاکسی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شده است و امیدواریم این سازمان هرچه سریع‌تر مشکل بیمه‌ای رانندگان را رفع کند.

کد خبر 464259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.