خطر هنوز بیخ گوش تهران است/‏‬ روند کاهشی مرگ و میر کرونایی در حد ۲ تا ۳ مورد

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: روند ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در تهران همچنان کاهشی است اما در حد دو تا سه مورد بوده و نیاز است پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیشتری رعایت شود.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در هفته گذشته روند ابتلا و مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در تهران کاهشی بوده است اما شیب آن بسیار کند است، اظهار کرد: بعد از اتمام محدودیت‌های سراسری آمار کاهش ابتلا و مرگ و میر با شتاب خوبی کاهشی شد اما هفته گذشته تنها یک تا سه مورد نسبت به هفته قبل آمار کاهشی بود و این شیب ملایم به خط مستقیم شبیه‌تر بود.

وی با تاکید بر اینکه همچنان باید با دقت و سختگیری بیشتری پروتکل‌های بهداشتی در تهران رعایت شود تا این روند به صفر برسد، ادامه داد: از خاطرمان نرود در اردیبهشت‌ماه مرگ و میر بر اثر کرونا در تهران به زیر ۱۰ نفر رسید اما پس از مدتی با طوفانی از ابتلا و مرگ و میر رو به رو شدیم بنابراین این کاهش‌ها به معنای رفع خطر نیست و خطر همچنان بیخ گوش شهروندان تهرانی است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: حتی افرادی که یک بار مبتلا به کرونا شده‌اند، مصون نیستند زیرا ما موارد ابتلای دو تا سه بار به این ویروس را داشته‌ایم بنابراین چه تجربه ابتلا به کرونا را داشته باشیم چه نه، باید شیوع این بیماری را جدی بگیریم.

خداکرمی با بیان اینکه در روزهای گذشته عدد فوتی‌های ناشی از کرونا بین ۴۵ تا ۴۸ مورد متغیر بوده است، اضافه کرد: روز پنجشنبه ۴ دی‌ماه ۴۸ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران ثبت شده است و در مجموع از ابتدای شیوع بیماری ۲۲ هزار و ۷۳۷ مرگ ناشی از ابتلای کرونا داشته‌ایم.

وی با اشاره به آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا در کشور گفت: با وجود کاهش مرگ و میر در کشور در اثر ابتلای این ویروس هنوز سهم تهران قابل توجه است و این نشان می‌دهد وضعیت تهران ویژه و خطر در آن جدی است بنابراین آغاز فعالیت‌ها در این شرایط می‌تواند خطرات آتی را دنبال داشته باشد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: ستاد کرونای تهران باید بررسی‌ها و سیاست‌گذاری‌های لازم در خصوص فعالیت مجدد اصناف را انجام داده و همه مسائلی که ممکن است پیک دوباره‌ای در تهران ایجاد کند را پیش بینی کرده و راهکارهای جلوگیری از آن را لحاظ کند.

وی ادامه داد: تهران دیگر تاب پیک شیوع کرونای دیگر را ندارد؛ نه کادر درمان توانایی تجربه پیک تازه و نه مردم برای یک موج تازه شیوع کرونا تاب‌آوری دارند بنابراین ستاد مقابله با کرونای استان تهران باید به شرایط شکننده پایتخت توجه ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 464241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.