کمبود شدید تجهیزات ستاد مدیریت بحران شهرداری چوبر

شهردار چوبر گفت: ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر برای مقابله با بحران‌های احتمالی در زمان بارش‌های زمستانه با کمبود شدید تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است.

حامد قلی پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل سرما در شهر چوبر، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر بر اساس اطلاعیه‌های هواشناسی، در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه دارد.

وی افزود: در صورت بارش برف در چوبر، شهرداری با بکارگیری ۱۶ نفر نیروی عملیاتی، یک دستگاه لودر و یک دستگاه خودرو آتش نشانی و همچنین با کمک افراد محلی کار برف روبی و بازگشایی معابر را انجام می‌دهد.

شهردار چوبر با اشاره به اینکه شهرداری دو نهر موجود در این شهر را لایروبی کرده است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در سال جاری مقدار ۵۰۰ کیلوگرم نمک خریداری و در انبار دپو کرده است و در صورت بارش برف، برای جلوگیری از یخ زدگی، معابر از ساعات اولیه بامداد نمک پاشی می‌شود.

قلی پور با بیان اینکه واحد فضای سبز شهرداری چوبر ۲۰ روز پیش هرس درختان فضای سبز شهری را به طور کامل انجام داده است، یادآور شد: نیروهای شهرداری در هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه تکانی و از شکسته شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

شهردار چوبر با تاکید بر اینکه مدیریت شهری برای مقابله با بحران‌های احتمالی در زمان بارش‌های زمستانه با کمبود شدید تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است، افزود: تجهیزات شهرداری چوبر فرسوده بوده و این نهاد با ۱۵ سال سابقه تأسیس، هنوز یک دستگاه ماشین سنگین ندارد که با آن کار برف روبی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های شهرهای کوچک از داشتن امکانات لجستیکی محروم هستند، تاکید کرد: مسئولان باید به تامین تجهیزات شهرداری‌های شهرهای کوچکی مثل چوبر که در جاده ترانزیتی رشت به آستارا واقع شده و نیازمند ماشین آلات سنگین برای بازگشایی مسیر در زمان بارش برف است، توجه‌ای ویژه‌ای داشته باشند.

قلی پور از شهروندان چوبر به جهت کمک به شهرداری در برف روبی معابر شهری در سال گذشته قدردانی کرد و گفت: با توجه به کمبود تجهیزات شهرداری، از شهروندان درخواست می‌کنیم امسال نیز در برف روبی معابر شهری به این نهاد کمک کنند.

به گزارش ایمنا، شهر چوبر در بخش حویق شهرستان تالش در غرب استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 464202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.