ورود ۱۰ واگن قطار شهری به اصفهان در هفته جاری

شهردار اصفهان گفت: ۱۰ واگن قطار شهری به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان به اصفهان وارد می شود؛ این واگن ها ظرفیت جابه جایی روزانه ۳۰ هزار نفر مسافر را به قطار شهری اصفهان اضافه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز _شنبه ششم دی‌ماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، اظهار کرد: در هفته جاری دو رام قطار وارد اصفهان خواهد شد تا پس از انجام تست‌های لازم به ناوگان قطار شهری اضافه شود.

وی با بیان اینکه دو رام قطار، ۱۰ واگن به ظرفیت حمل و نقل مسافر قطار شهری اصفهان اضافه خواهد کرد، افزود: این واگن‌ها به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان، ظرفیت جابه جایی روزانه ۳۰ هزار نفر مسافر را به قطار شهری اصفهان اضافه خواهد کرد و سرفاصله زمانی حرکت رام‌های قطار را کاهش خواهد داد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تاکنون ۱۲ رام در مسیر قطار شهری اصفهان داشتیم که معادل ۶۰ واگن بوده و با اضافه شدن دو رام در هفته جاری این تعداد به ۷۰ واگن افزایش خواهد یافت، البته شهرداری برای افزایش تعداد واگن‌ها تلاش می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: هرچه سریع‌تر خط دو بهره برداری شود تا شهروندان مسیر شرق به غرب شهر نیز امکان استفاده از این وسیله حمل و نقل پاک را داشته باشند.

نوروزی با اشاره به ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح»، ادامه داد: هفته جاری در این برنامه پروژه‌های عمرانی و خدماتی در منطقه ۱۴ به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در راستای سیاست عدالت فضایی که بارها بر تحقق آن تاکید و در عمل اجرایی کرده است، پروژه‌های بزرگی در مناطق کمتر برخوردار آغاز کرده که با اجرای آن شهروندان در این مناطق می‌توانند از مزیت‌های زیادی برخوردار شوند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه احداث خط دو متروی اصفهان مسیر دارک تا کهندژ را پیوند می‌زند، افزود: عملیات ساخت چهار ایستگاه‌های زینبیه، عمان سامانی، عاشق اصفهانی و لاله در منطقه ۱۴ با درصد پیشرفت قابل قبولی در حال اجرا است؛ البته علاوه بر آن پروژه‌های دیگری در این منطقه از جمله ورزشگاه رستم و سهراب نیز برای استفاده شهروندان و افزایش سرانه ورزشی طراحی و احداث شده است.

کد خبر 464182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.