توسعه سراهای محلات در مناطق محروم خرم‌آباد

مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم آباد گفت: راه‌اندازی و توسعه سرای محلات به خصوص در محلات کمتر برخوردار از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری خرم آباد است.

بهزاد رضوانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گسترش شهرنشینی باعث پیچیده‌تر شدن ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و فرهنگی و کالبد شهرها و محلات شده است این در حالی است که موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های شهری در گرو میزان رفع نیازها و خواسته‌های ساکنان محلات مختلف است.

وی با اشاره به اهمیت تأسیس و تجهیز "سرای محلات"، عنوان کرد: فرآیند توسعه اجتماعات محلی مبتنی بر توانمندسازی آن‌ها بر پایه منابع، ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و نیازها و کارآمدسازی بیشتر مدیریت شهری و مشارکت مردمی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری خرم‌آباد تأسیس و توسعه سرای محلات به خصوص در محلات کمتر برخوردار است که بر اساس آن در حال حاضر سرای محلات گل‌سفید و ماسور راه‌اندازی شده و سرای محلات پشت بازار و اسدآبادی در دست تأسیس است.

مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم آباد تأمین سرانه آموزشی و فرهنگی و ورزشی در این قبیل محلات را از مزایای تأسیس سرای محلات برشمرد و خاطرنشان کرد: تأسیس این مراکز باعث تقویت سرمایه اجتماعی ساکنان و افزایش حس تعلق افراد محلی می‌شود.

رضوانی ادامه داد: هیئت مدیره سرای محلات مرکب از افراد اثرگذار محلی، شورایاری‌ها و کارگروه‌ها و تیم‌های تخصصی است که وظیفه آن‌ها برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و نظارت بر امور محله در چارچوب سیاست‌های اجرایی شهری است.

کد خبر 464174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.