شرایط کرونایی اصفهان شکننده است/تغییر بیمارستان های مرجع

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توضیحاتی در خصوص تغییر بیمارستان‌های مرجع، تعداد بیماران، عدم برگزاری مراسم و فرسودگی کادر درمان ارائه داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شش شهر استان اصفهان در وضعیت نارنجی و ۱۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارد، اظهار کرد: ابتلاء و بستری روندی کاهشی داشته و تعداد بیماران کمتر شده است و به مرور زمان بیمارستان الزهرا، دیگر بیمار کرونایی پذیرش نمی‌کند و سایر بیمارستان‌های مرجع، بیماران کرونایی را پذیرش خواهند کرد تا بیمارستان الزهرا به وظایف تخصصی و فوق تخصصی خود بپردازد.

وی ادامه داد: تقریباً حدود یک هفته است که روزانه کمتر از ۱۰۰ بیمار بستری مبتلا به کرونا ویروس داریم و از امروز تغییراتی درباره مسائل مربوط به کرونا اجرا خواهد شد.

۱۴۰ بیمار بستری در بیمارستان الزهرا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص تعداد بیماران مبتلا به کرونا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بیمارستان الزهرا حدود ۱۴۰ بیمار، در بیمارستان تأمین اجتماعی شریعتی حدود ۵۹ بیمار و در بیمارستان عیسی بن مریم نیز حدود ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند و بیمارستان عیسی بن مریم به عنوان بیمارستان مرجع کرونا باقی خواهد ماند، البته بیمارستان خورشید نیز با نیمی از ظرفیت و یکی از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی نیز مرجع کرونا خواهند بود.

وی با ابراز امیدواری از ادامه روند کاهشی بیماری، اضافه کرد: اگر در شهر یا منطقه‌ای فرض شود که بیماری کووید ۱۹ تمام شده، قطعاً و مجدداً با افزایش آمار و روند صعودی ابتلاء به کرونا ویروس روبرو خواهیم شد، هر تجمعی به هر دلیلی به روند کاهشی بیماری خدشه وارد می‌کند و ما را به شرایط حاد و بحرانی باز می‌گرداند.

برگزاری هرگونه تجمع و مراسمی می‌تواند آمار اوضاع شکننده را صعودی کند

نجیمی با توضیح اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمعات به کاهش روند ابتلاء و بستری بیماران کمک کرده است، تصریح کرد: تا زمانی که به وسیله واکسن ایمنی جمعی در جامعه ایجاد نشود، همچنان ویروس کرونا می‌تواند مثل شرایط اردیبهشت ماه قربانی بگیرد و آمارها افزایشی شود، پس اگر در شهرهایی که تعداد بیماران کم است، تجمعات و مراسم برگزار شود، قطعاً دچار شرایط بحرانی خواهیم شد.

وی گفت: شرایط بسیار شکننده و حساس است، اگر دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا رعایت نشود، به سرعت آمار ابتلاء به کرونا ویروس افزایش می‌یابد.

۱۲ شهید مدافع سلامت در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تقدیم ۱۲ شهید سلامت در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: دانشگاه علوم پزشکی یکی از اعضای حاضر در ستاد استانی کرونا است و همه اعضای این ستاد در استان اصفهان باید قاطعانه برخورد کنند و فرسودگی کادر درمان را نیز در نظر بگیرند تا شاهد عواقب ناگوار نباشیم، چرا که کادر درمان دچار خستگی و ناتوانی شده و تحمل پیک جدید کرونا را نخواهد داشت.

کد خبر 464171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.