سوریه: تجاوزهای صهیونیستی امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند

وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل با انتقاد از حمایت برخی کشورهای عضو این شورا از تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اینگونه تجاوزها امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش ایمنا وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تأکید کرد: اگر حمایت نامحدود آمریکا و کشورهای دیگر در شورای امنیت نبود، رژیم صهیونیستی جرئت انجام حملات نداشت.

این وزارتخانه افزود: ادامه اینگونه حملات غیرقابل قبول است و بدون مجازات نخواهد ماند.

در پیام وزارت امور خارجه سوریه آمده است: رژیم صهیونیستی ظهر امروز، ۵ دی بار دیگر سرزمین سوریه را با شلیک یک سری موشک از فراز اراضی لبنان هدف قرار داد و این تهاجم نقض آشکار قطعنامه شماره ۳۵۰ سال ۱۹۷۴ شورای امنیت مربوط به توافق‌نامه جدایی نیروهای دو طرف به حساب می‌آید.

این موشک‌ها در منطقه مصیاف در حومه غربی حماه سقوط کرده است.

وزارت خارجه سوریه افزود: این تجاوز شب عید کریسمس انجام شده و نشان دهنده این است که اشغالگران صهیونیست اقدامات تروریستی را دنبال کرده و هدف از آن طولانی‌تر شدن بحران سوریه از طریق حمایت گروه‌های تروریستی شریک اسرائیل است.

این وزارتخانه در پایان این پیام بار دیگر از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به سکوت خود در قبال رژیم صهیونیستی پایان داده و به مسئولیت‌های خود در چارچوب منشور سازمان ملل که مهمترین آن حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بوده عمل کرده و اقدامات قاطع و فوری برای جلوگیری از تکرار این تجاوزارت تروریستی رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند و شورای امنیت، رژیم صهیونیستی را مجبور به احترام به قطعنامه‌های بین‌المللی کند.

منبع: ایکنا
کد خبر 464131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.