نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار نساجی و پرسپولیس

چهار کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار نساجی مازندران و پرسپولیس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و نساجی از ساعت ۱۵ امروز جمعه - ۵ دی ماه - در ورزشگاه وطنی قائم‌شهر رو در روی هم صف‌آرایی کردند که در نهایت تقابل دو تیم زیر باران شدید و وضعیت چمن نامساعد وطنی، نتیجه‌ای بهتر از تساوی را در پی نداشت. این در حالی بود که نساجی فاصله چندانی با کسب سه امتیاز با ارزش خانگی نداشت اما شوت نعمتی، این فرصت را از آن‌ها گرفت. قضاوت این مسابقه بر عهده موعود بنیادی‌فر بود که اگر چه صحنه خاصی در محوطه دو تیم رخ نداد، اما روی هر دو صحنه گل اعتراضاتی وجود داشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی و حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، و همچنین نوید مظفری و نادر جعفری بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

کاشته منجر به گل نساجی

دقیقه ۴۰ بازیکن نساجی که قصد داشت مدافع پرسپولیس را از پیش رو بردارد به تو زد و در همین حین توسط کنعانی نقش بر زمین شده و با کارت زرد جریمه شد. کاشته به دست آمده توسط بازیکنان نساجی به روی دروازه ارسال شد تا مجتبی بیژن قفل دروازه حامد لک را در لیگ باز کند.

سلیمانی: گل اول نساجی در شرایطی به ثمر رسید که پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند خطایی روی مهاجم نساجی مرتکب نشده‌اند و کنعانی که در این صحنه کارت گرفت نیز خیلی جدی می‌گفت که خطایی انجام نداده اما مشخص بود مهاجم حریف را شارژ کرده و خطا به درستی اعلام شد.

عسگری: این صحنه مشکل خاصی نداشت و خطا به درستی اعلام شد.

مظفری: خطا دقیقه ۴۱ برای نساجی نزدیک محوطه جریمه پرسپولیس به درستی گرفته شد و گلی که تیم نساجی مازندران زد هم صحیح و قانونی بود.

جعفری: در آن صحنه مهاجم نساجی جلوتر از مدافع پرسپولیس بود و کنعانی زادگان روی او مرتکب خطا شد و اعلام خطا به سود نساجی درست بود.‌

گل پرسپولیس آفساید بود؟

زمانی که سرخ‌پوشان در دقیقه ۸۵ به گل تساوی دست یافتند، اعضا تیم نساجی اعتقاد داشتند شوت نعمتی پس از برخورد به نورالهی که در موقعیت آفساید قرار داشته وارد دروازه شده و در نتیجه گل باید مردود می‌شده است. با این حال داور چنین نظری نداشت و گل را پذیرفت.

سلیمانی: بازیکنان نساجی اعتقاد داشتند گل پرسپولیس در شرایط آفساید به ثمر رسیده اما این طور نبود. گل پرسپولیس در شرایط کاملاً سالم زده شد. توپ به نورالهی برخورد کرده و چه برخورد کرده باشد چون زمانی که سیامک نعمتی توپ را به سمت دروازه حریف شوت می‌کند، در موقعیت آفساید قرار ندارد و تقریباً نیم متری عقب‌تر از آخرین مدافع نساجی قرار دارد که گل صحیح است.

عسگری: آنچه در دوربین‌های تلویزیونی دیدیم، توپ به پا نورالهی برخورد نکرد و گل صحیح بود. اما اگر تصویر از زاویه دیگری موجود باشد و یا مشخص شود توپ به پا هم تیمی خورده، دیگر کارشناسی نمی‌خواهد و گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.

مظفری: گل پرسپولیس در دقیقه ۸۵ هم صحیح بود و اعتراض بازیکنان نساجی به دلیل آفساید بی مورد بود. در کل تیم داوری قضاوت خوبی در شرایط نامساعد جوی در این مسابقه به نمایش گذاشت.

جعفری: در آن صحنه آفسایدی در کار نبود و گل پرسپولیس به درستی به ثمر رسید.

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: بنیادی‌فر در شرایطی دیدار پرسپولیس و نساجی را قضاوت می‌کرد که زمین بازی کاملاً در شرایط خیلی بدی قرار داشت و قضاوت در آن را مطمئناً برای داور سخت خواهد کرد که می‌تواند از پیامدهایش اشتباهات ریزی باشد.

عسگری: در مجموع با توجه به شرایط جوی و زمین که فوتبال و هم داوری را دشوار کرده بود، داور با توجه به سابقه‌ای که داشت، به خوبی قضاوت کرد. کمک‌ها نیز اشتباهی نداشتند و بازی بدون حایشه‌ای را سوت زد.

کد خبر 464113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.