نساجی ۱-۱ پرسپولیس/ آب‌تنی پرسپولیس در آب های وطنی!

پرسپولیس با شوت نعمتی، از شکست برابر نساجی در شرایط عجیب و غریب چمن وطنی گریخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و نساجی از ساعت ۱۵ در ورزشگاه وطنی به مصاف هم رفتند که با وجود اینکه نساجی تا لحظات پایانی پیروز مسابقه بود، در واپسین دقایق روی شوت نعمتی این فرصت ارزشمند را از دست داد.

معوقه هفته پنجم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و نساجی

ورزشگاه: وطنی، قائم شهر

تماشاگر: -

گل‌ها: مجتبی بیژن (دقیقه ۴۱- برای نساجی) - سیامک نعمتی (دقیقه ۸۵- برای پرسپولیس)

اخطار: محمدحسین کنعانی زادگان (دقیقه ۴۰ - از پرسپولیس) - مهرداد طهماسبی (دقیقه ۵۹- از نساجی) - حامد شیری (دقیقه ۶۰- از نساجی) - ایوب کلانتری (دقیقه ۶۵- از نساجی)

اخراج: -

نساجی مازندران: مهرداد طهماسبی، حامد شیری، مجتبی بیژن، سعید غلامعلی بیگی، آرمان قاسمی، روزبه شاه علی دوست، محمود قائد رحمتی، ایوب کلانتری، حسن نجفی (دقیقه ۶۵- حسین زامهران (دقیقه ۸۸- بهزاد داوودی))، مهرداد بایرامی، کریم اسلامی یازده‌

سرمربی: وحید فاضلی

پرسپولیس تهران: حامد لک، سید جلال حسینی، حسین کنعانی‌زادگان، سیامک نعمتی، سعید آقایی (دقیقه ۶۷- آرمان رمضانی)، احمد نورالله‌ی، میلاد سرلک، امید عالیشاه (دقیقه ۴۵- مهدی شیری)، احسان پهلوان (دقیقه ۴۵، علی شجاعی)، وحید امیری، مهدی عبدی (دقیقه ۸۱- مهدی مهدی‌خانی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

داور: موعود بنیادی‌فر

شرح بازی:

بازی همان طور که پیش‌بینی می‌شد کاملاً تحت تأثیر وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه وطنی و جمع شدن آب در قسمت‌های مختلف آن قرار گرفت. توپ بارها در آب‌های جمع شده متوقف شد تا تیم‌ها را از بازی روی زمین محروم کند. در نیمه اول شاهد موقعیت چندانی نبودیم اما نساجی که اصرار به استفاده از کاشته‌ها داشت، بالاخره دقیقه ۴۱ با ضربه سر بیژن روی یک ضربه ایستگاهی از میزبانش پیش افتاد و طلسم گل نخوردن سرخ‌ها پس از ۴۰۰ دقیقه شکسته شد.

نیمه دوم جریان بازی کاملاً متفاوت شد. گل محمدی با تغییر در نفراتش کوشید تا از شکست خانگی فرار کند. سرخ‌پوشان نبض مسابقه را به دست گرفته و روی محوطه نساجی خیمه زدند ولی دفاع منسجم آن‌ها کار را برای مهاجمان پرسپولیس دشوار کرد. با گذشت دقایقی شاگردان گل محمدی عقب‌تر آمده و حالا بازیکنان نساجی روی ضد حملات چند موقعیتی را ایجاد کردند.

دقایق پایانی دوباره مسیر مسابقه به نفع پرسپولیس عوض شد و فشار بی‌امان آن‌ها در دقیقه ۸۵ جواب داد تا ضربه زمینی نعمتی میان دفاع پرتراکم حریف وارد دروازه نساجی شود. در ادامه نیز سرخ‌ها فشار را بیشتر کردند تا با دست پر قائم‌شهر را ترک کنند اما دفاع خوب نساجی و بدشانسی چنین اجازه‌ای نداد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۴۱- مجتبی بیژن) - کاشته ارسالی بازیکنان نساجی از سمت چپ توسط حسن نجفی، با ضربه سر بیژن روی غفلت مدافعان سرخ‌پوش همراه شد تا قفل دروازه سرخ‌ها گشوده شود.

۱-۱ (دقیقه ۸۵- سیامک نعمتی) - ارسال پرسپولیسی‌ها در مرحله اول را مدافعین نساجی بازگرداندند اما در بازگشت ضربه زمینی نعمتی دروازه طهماسبی را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۵۰- کاشته نورالهی پس از برخورد به مدافع نساجی، به شکلی خطرناک از کنار دروازه طهماسبی به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶- توپ در محوطه جریمه نساجی به پرسپولیسی‌ها رسید و پاس به عبدی باعث شد توپ از دروازبان نساجی رد شود اما ضربه این بازیکن را شیری در دهانه دروازه با پا بیرون کشید تا این موقعیت برای سرخ‌پوشان از دست برود.

دقیقه ۵۷- پاس رو به جلو به عبدی با ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲- ضربه ایستگاهی بلند پرسپولیسی‌ها به روی دروازه با اثر گذاری یکی از بازیکنان این تیم همراه شده و اگر چه مدافعان نساجی به تصور آفساید ایستاده بودند اما کمک داور چنین اعتقادی نداشت و نورالهی در چند قدمی دروازه از باز کردن آن ناکام ماند.

دقیقه ۶۹- پاس رو به عقب مهدی شیری روی قسمتی از زمین که آب جمع شده بود، در میانه راه متوقف شد تا فرصت مناسبی در اختیار بازیکنان نساجی قرار گیرد اما عکس العمل خوب لک در مرحله نخست و سپس سید جلال، مانع از گشوده شدن دروازه برای بار دوم شد.

دقیقه ۷۷- کریم اسلامی روی ضد حمله در گوشه محوطه نساجی صاحب توپ شد و با تکنیک خود کنعانی را از پیش رو برداشت تا ضربه‌اش از زاویه بسته به شکلی خطرناک از بالا دروازه لک به بیرون رود.

دقیقه ۸۹- والی نعمتی به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد.

نکات ویژه:

* باران شدید ورزشگاه باعث جمع شدن آب شده بود و کار را برای هر دو تیم دشوار کرد.

کد خبر 464086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.