گمرک: از ۱۲ امشب تنها تردد محموله های تجاری به عراق آزاد است

سخنگوی گمرک گفت: بر اساس تصمیم هیئت وزیران عراق، تردد مسافر به این کشور از امشب به مدت دو هفته به این کشور ممنوع است، اما تردد محموله های تجاری شامل این محدودیت نیست و مرزهای تجاری فعالند.

به گزارش ایمنا، سید روح الله لطیفی، افزود: با تصمیم هیئت وزیران عراق و اعلام هیئت گذرگاه‌های مرزی این کشور، با بروز موج جدید شیوع کووید ۱۹ و به منظور قطع زنجیره شیوع این بیماری، ورود مسافر به این کشور به مدت دو هفته ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: به دلیل اجرای پروتکل‌های بهداشتی در تردد کالاهای تجاری و انتقال کالا از ایران به عراق به صورت ترانشیپمنت (جابجایی کالا از کامیون ایرانی به کامیون‌های عراقی در مرز)، جای نگرانی برای تجار نیست و فعلاً انتقال کالاهای صادراتی به عراق مانند گذشته انجام خواهد شد.

سخنگوی گمرک در خصوص وضعیت مرزهای با اقلیم کردستان عراق توضیح داد: همه مرزهای تجاری کشورمان در این منطقه از عراق نیز باز هستند واز ورود مسافران به اقلیم کردستان عراق از ساعت ۲۴ امشب تا ۲۶ دی ماه (۲۲ روز) ممانعت به عمل می‌آید.

سخنگوی گمرک افزود: کشور عراق با خرید ۲۰ میلیون و ۸۲۸ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۹۲۱ میلیون دلار، بعد از چین، دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران در ۹ ماهه امسال بوده است.

کد خبر 464021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.