مذاکره برای خرید واکسن چینی کرونا/ کره جنوبی ۷ میلیارد دلار ایران را بلوکه کرده است

رییس کل بانک مرکزی گفت: می‌توانیم از کشورهای دیگر نیز واکسن را تهیه کنیم و دوستان ما در حال مذاکره با کشور چین هستند و هر زمان به توافق رسیدند پول آن نیز واریز می‌شود، از چند ماه گذشته به دنبال تهیه واکسن بودیم.

به گزارش ایمنا، عبدالناصر همتی اظهار کرد: بحث‌هایی مطرح شده که ایران منابع کافی برای پرداخت ارز واکسن کرونا را ندارد در حالی که در همین کره جنوبی هفت میلیارد دلار سپرده داریم که نه اجازه انتقال می‌دهند و سودی تعلق می‌گیرد و تازه هزینه هم از ایران می‌خواهند که این کار درستی نیست.

وی ادامه داد: البته می‌توانیم از کشورهای دیگر نیز واکسن را تهیه کنیم و دوستان ما در حال مذاکره با کشور چین هستند و هر زمان به توافق رسیدند پول آن نیز واریز می‌شود از چند ماه گذشته به دنبال تهیه واکسن بودیم.

همتی تصریح کرد: البته تکیه ما بر تولید داخل است که خبرهای خوبی در این مورد داریم و دستور دادم تا هر میزان ارز برای قطعات ساخت داخل لازم باشد را تأمین کنند و محدودیت ارزی نداریم. اما نمی‌توانیم به خرید خارجی هم بی‌توجه باشیم و بسیاری از کشورهای خارجی انجام می‌دهند.

وی افزود: برای این مرحله ۲۰۰ میلیون یورور برای ۱۶.۸ میلیون دوز تخصیص دادیم و محدودیتی هم نداریم. ما از ابتدای سال برای ۲.۷ میلیارد دلار برای خرید دارو و قطعات اختصاص داده ایم.

‌منبع: ایلنا

کد خبر 464018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.