ناکامی سوداگر مرگ در انتقال محموله ۱۸۱ کیلویی افیون در کرمان

به دام افتادن قاتل فراری در ملایر همدان، ناکامی سوداگر مرگ در انتقال محموله ۱۸۱ کیلویی افیون، توقیف تریلی حامل ۲۵ تن ماهی قاچاق، توقیف محموله چهار میلیاردی تلفن همراه، انهدام دو باند خرید و فروش سلاح غیرمجاز در لرستان و دستگیری قاتل نوجوان در تهران را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی ملایر از شناسایی و دستگیری قاتل فراری پس از چهار ماه تلاش مجاهدانه مأموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

محمد باقر سلگی درباره جزئیات این قتل اظهار کرد: به دنبال وقوع یک فقره نزاع فردی یک جوان ۲۳ ساله با سلاح سرد به قتل رسید و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که ضارب از بستگان مقتول بوده و بعد از ارتکاب قتل، متواری شده است.

وی افزود: قاتل سابقه‌دار با جابجایی و تغییر مخفیگاه خود امکان دسترسی مأموران را سخت کرده بود، کارآگاهان با اقدامات تخصصی و پلیسی دامنه فعالیت را بیشتر کرده تا اینکه سرانجام با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس آگاهی مرکز استان و با اخذ نیابت قضائی مخفیگاه وی شناسایی شد.

فرمانده انتظامی ملایر اضافه کرد: قاتل فراری بعد از دو شبانه روز تعقیب و مراقبت توسط مأموران در محل مورد نظر که در یکی از استان‌های مرکزی کشور بود، سرانجام در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد و برای رسیدگی قانونی به پلیس آگاهی ملایر انتقال یافت.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات فنی و تخصصی به عمل آمده توسط مأموران پلیس آگاهی، متهم به قتل جوان ۲۳ ساله به علت اختلافات مالی و خانوادگی اعتراف کرد که در این زمینه با تشکیل پرونده و تکمیل مستندات قانونی قاتل تحویل مرجع قضائی شد.

ناکامی سوداگر مرگ در انتقال محموله ۱۸۱ کیلویی افیون در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۸۱ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات پلیس شهرستان "منوجان" خبر داد و گفت: تیم‌های عملیاتی پلیس شهرستان "منوجان" هنگام کنترل محور"منوجان به هشتبندی" به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند.

عبدالرضا ناظری گفت: راننده این خودرو بدون توجه به اخطار پلیس با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که با عکس‌العمل سریع مأموران خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۱۸۱ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

وی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: سوداگران مرگ علاوه بر سوق دادن افراد جامعه و به ویژه جوانان به سمت اعتیاد و تباهی در حوزه قاچاق مواد مخدر نیز تهدیدی برای امنیت و آرامش شهروندان محسوب می‌شوند که در این رابطه از عموم مردم می‌خواهیم هرگونه مورد مشکوک در این زمینه را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

توقیف تریلی حامل ۲۵ تن ماهی قاچاق

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از کشف ۲۵ تن ماهی قاچاق در بازرسی از یک خودروی تریلی در "سواد کوه شمالی" خبر داد و گفت: با دریافت خبری مبنی بر ورود مقادیر زیادی ماهی قاچاق از محور "سوادکوه" مراتب در دستور کار پلیس آگاهی "سواد کوه شمالی" قرار گرفت.

سید جعفر ساداتی با اشاره به شناسایی خودروی تریلی حامل ماهی قاچاق، تصریح کرد: مأموران پس از شناسایی و توقیف خودروی تریلی در بازرسی از آن ۲۵ تن ماهی قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف کردند.

وی با تاکید اینکه برابر اظهار کارشناسان ارزش ریالی این محموله پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برآورد شده است، اظهار کرد: راننده تریلی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

توقیف محموله چهار میلیاردی تلفن همراه

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از شناسایی و توقیف یک فروند شناور باری کالای قاچاق در بندر کنگان خبر داد و گفت: مرزداران پایگاه دریابانی کنگان در راستای اجرای طرح تشدید و مبارزه به قاچاق کالا و ارز با نظارت و کنترل یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق در آب‌های سرزمینی را شناسایی و متوقف کردند.

ولی الله رضایی نژاد افزود: مرزداران در بازرسی از شناور توقیفی موفق شدند، ۳۹۹ دستگاه گوشی موبایل و ۳۸۰ عدد لوازم جانبی موبایل فاقد هرگونه مدارک مثبت گمرکی را کشف کنند، کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده قاچاق را چهار میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال برآورد کردند، در همین راستا دو نفر متهم دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند.

انهدام دو باند خرید و فروش سلاح غیرمجاز در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان از انهدام دو باند خرید و فروش سلاح غیرمجاز در استان خبر داد.

محمد مهدیان نسب اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع‌آوری سلاح و مهمات و مبارزه جدی با قاچاقچیان در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه اعضای دو باند خرید و فروش که در استان‌های غربی فعالیت دارند، بلافاصله مراتب در دستور کار عوامل پلیس استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی با ایجاد تور ایست و بازرسی و کنترل محورهای مواصلاتی استان به طور همزمان موفق به توقیف دو دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه سمند شدند که در بازرسی از خودروهای توقیفی ۴۰ قبضه سلاح جنگی کلت کمری و ۶۰ قبضه انواع سلاح شکاری به همراه ۴۰ عدد خشاب مربوطه و ۴۴۸ فشنگ جنگی کشف کردند.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه در این عملیات‌ها چهار قاچاقچی دستگیر شدند، تصریح کرد: مأموران این فرماندهی از ابتدای سال تاکنون ۱۵ باند خرید و فروش سلاح و مهمات را منهدم، ۳۳۵ قبضه انواع سلاح غیرمجاز کشف، ۴۱ قاچاقچی دستگیر و ۱۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین را توقیف کردند.

قاتل نوجوان در تهران دستگیر شد

رئیس پیش پیشگیری تهران بزرگ در این زمینه گفت: شب گذشته وقوع یک فقره قتل به مأموران کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس اطلاع داده شد که در پی آن مأموران با حضور در محل اقدام به بررسی صحنه جرم و پیگیری‌های بعدی کردند.

جلیل موقوفه‌ای با بیان اینکه مقتول جوانی ۲۳ ساله بود که در پی وارد شدن ضربه چاقو به شکم دچار خونریزی شدید شده و جان خود را از دست داده بود، گفت: مأموران با هماهنگی بازپرس کشیک قتل تحقیقات خود را آغاز کرده و در جریان آن متوجه شدند که این نزاع پس از یک جشن تولد در همان محدوده رخ داده است.

وی ادامه داد: مأموران با کسب اطلاعات بیشتر در عرض کمتر از یک ساعت مخفیگاه متهم به قتل را که جوانی حدوداً ۱۶ ساله بود، پیدا کرده و در عملیاتی وی را دستگیر کردند، این قاتل نیز تحت بازجویی قرار گرفته و به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پیش پیشگیری تهران بزرگ در خصوص علت وقوع این جرم، گفت: طبق اعتراف متهم و شهود، برادر قاتل و مقتول در یک جشن تولد در محدوده تهرانپارس حضور داشتند، اما در میانه مراسم با هم درگیر شده‌اند که این درگیری با وساطت دیگر افراد به پایان رسیده، اما در پایان مراسم این دو نفر برای هم خط نشان کشیده و یکی از طرفین دعوا در تماس با برادر کوچکترش از وی خواسته که به محل قرار برای دعوا بیاید که برادر کوچک‌تر نیز با یک کارد بزرگ خود را به محل رسانده است.

وی افزود: دقایقی بعد از ورود برادر ۱۶ ساله به محل، وی ناگهان کارد آشپزخانه را به شکم مقتول که ۲۳ سال سن داشت وارد کرده و متواری می‌شود، اما پس از ورود پلیس به موضوع این فرد شناسایی و دستگیر شد. پرونده این فرد برای بررسی به دادسرا ویژه جرایم اطفال ارجاع داده شد.

کد خبر 463992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.