لزوم برخورد جدی با اختلال‌گران امنیت/تلاش دولت مضاعف شود

رئیس قوه قضائیه گفت: در سال پایانی دولت باید تلاش مضاعف شود و از تلاش کاسته نشود و زمان هم زمان کمی نیست و کارهای نیمه مانده کامل شود و باید تلاش بیشتری برای به نتیجه رسیدن امور انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی در پخش زنده شبکه خبر در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی، با ابراز خرسندی از سفر به خراسان جنوبی، اظهار کرد: یاد سه هزار شهدای عزیز این استان را گرامی می‌داریم و خدا را قسم می‌دهیم که همه این شهدا را با روح شهدای کربلا محشور کند.

وی افزود: نکته مهمی که به عنوان یک زیرساخت باید اشاره شود این است که در استان خراسان جنوبی باید برای توسعه یافتگی استان وحدت و انسجام بیش از پیش باشد و بسیار خوب است که اقوام مختلف از کرد و ترک و سنی و شیعه در این استان در کنار یکدیگر تلاش می‌کنند و این موضوع جای خوشحالی دارد.

"ما می‌توانیم" یک شعار نیست

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سفر سالیان گذشته رهبر معظم انقلاب به بجنورد گفت: سفر پربرکت رهبر به این استان که سفر راهگشایی به بود باید مورد توجه قرار بگیرد و سخنان مفصل ایشان و محورهای سبک زندگی ایشان و حوزه‌های اقتصادی که بیان کردند باید پیگیری شود و پیگیری این عملیات در حوزه‌های مختلف کار را نهایی می‌کند.

وی اضافه کرد: خراسان جنوبی کمتر از دو دهه است که استان شده و جای پیشرفت زیادی دارد و مدیران دارای بینش انقلابی و بسیجی دارد که می‌توانند در حوزه اقتصادی صنعتی و کشاورزی به طور هماهنگ تحول ایجاد کنند.

رئیسی با بیان اینکه روحیه "ما می‌توانیم" روحیه‌ای است که اصلاً شعار نیست و باید عملی شود، تصریح کرد: خنثی سازی و بی اثر کردن تحریم‌ها راهبرد اصلی رهبر است که پیش نیاز آن را در زمینه‌های مختلف دیده‌ایم و اوج نمود آن در حوزه‌های اقتصادی و دفاعی بوده است.

بی اثر بودن تحریم‌ها در کشور

وی با اشاره به بی‌اثر بودن تحریم‌ها در کشور گفت: اگر قرار بود تحریم‌ها اثرگذار باشد اینقدر در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای پیشرفت نمی‌کردیم ولی در هر حوزه‌ای که بیشتر تحریم می‌شویم شکوفایی بیشتری داریم.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: ما در حوزه علم و فناوری پیشرفت کردیم و با پشتیبانی رهبر در آن حوزه‌ها که تحریم داشتیم نیز پیشرفت چشمگیری داشته است و محصولی که با شرایط تحریم باید با ۱۰ واسطه می‌گرفتیم را حالا خودمان تولید می‌کنیم و این بدان معناست که حوزه هسته‌ای ما بومی شده است.

وی افزود: دلیل دشمنی کشورهای دیگر با دانشمندان ما نیز همین پیشرفت و بومی سازی حوزه هسته‌ای است و به همین علت دشمنان حرص دانشمندان ما همچون محسن فخری زاده را دارند.

از مدیران شجاع و خطرپذیر حمایت می‌کنیم

رئیسی ادامه داد: راه خنثی سازی تحریم‌ها وجود دارد و کاملاً اجرا شدنی است و باید راهبردهای خنثی‌سازی تحریم‌ها در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی نیز پیگیری شود و به عنوان راهبرد دنبال شود و در این راه از مدیران شجاع و خطرپذیر حمایت می‌کنیم و سازمان‌های نظارتی ما باید از مدیران شجاعی که تحریم را دور می‌زنند و و شجاعانه فعالیت می‌کنند حمایت کند.

وی با بیان اینکه "ما می‌توانیم" یک عملیات اجرایی و شدنی است و اصلاً شعار نیست، گفت: ایثارگران گواهی می‌دهند بسیاری از کارهایی که عملاً نشدنی بود انجام شد و در همین راه مصمم هستیم اگر مانعی برای خودکفایی کشور در تولیدات وجود دارد آن را از بین ببریم که مهم‌ترین آن قاچاق کالا است که ساماندهی شده انجام می‌شود.

بروکراسی اداری در کشور تولیدکنندگان را ناامید می‌کند

رئیس قوه قضائیه با اشاره به دیگر موانع تولید گفت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بروکراسی اداری در تولیدات کمرشکن است و گاهی به جای هفت خوان رستم که می‌گویند هفتاد خوان است و تولید کنندگان را ناامید می‌کند ولی باید آسان سازی شود و باید راه تولید را کوتاه کنیم تا سرمایه‌گزار به راحتی مجوز بگیرد.

وی با بیان اینکه فضا را برای فساد ناامن کنیم و کسی نباید میدان فساد در کشور داشته باشد، تصریح کرد: نباید به نام نظام و به هر عنوان دیگری در ادارات فساد لانه کند و نیروهای انقلابی باید در ادارات از این امر جلوگیری کنند.

لزوم تلاش مضاعف در پایان کار دولت

رئیسی گفت: در سال پایانی دولت باید تلاش مضاعف شود و از تلاش کاسته نشود و زمان هم زمان کمی نیست و کارهای نیمه مانده کامل شود و باید تلاش بیشتری برای به نتیجه رسیدن امور انجام شود.

وی تاکید کرد: نیروهای انتظامی با کوچک‌ترین شرارتی باید برخورد کنند و با کوچک‌ترین ناامنی برخورد شود زیرا امنیت یک موهبت الهی است و هر کسی که آن را به هم می‌ریزد باید با برخورد جدی روبه‌رو شود.

کد خبر 463965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.