پیش بینی برف و یخبندان در اصفهان تا ۷ دی

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در سطح استان اصفهان خبر داد و گفت: بارش برف و باران و کاهش هشت تا ۱۴ درجه‌ای دما تا روز یکشنبه برای بسیاری از مناطق این استان پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، از فعالیت سامانه ناپایدار در سطح استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: بارش برف و باران، مه آلودگی و وزش باد به نسبت شدید در بسیاری از مناطق تا روز جمعه پیش بینی می‌شود و نیمه شرقی استان اصفهان پس از مدت‌ها نخستین بارش برف را شاهد خواهد بود.

وی با اشاره به احتمال کولاک برف و کاهش دید افقی در برخی مناطق استان، ادامه داد: افت محسوس دما بین هشت تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد در بسیاری از مناطق اصفهان از جمعه تا یکشنبه پیش رو دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیشترین بارش‌ها به ترتیب از سمیرم با میانگین ۱۸ میلی متر و ۱۲ سانتی متر برف، فریدون‌شهر با میانگین ۱۱.۳ میلی متر و ۲۲ سانتی متر برف، خوانسار با میانگین ۹.۳ میلی متر و چهار سانتی متر برف، چادگان با میانگین هشت میلی متر و پنج سانتی متر برف، بوئین و میاندشت با میانگین ۶.۳ میلی متر و باران با میانگین ۵.۸ میلی متر گزارش شده است.

علی عسگریان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا پنج درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد، ادامه داد: بیشینه و کمینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان بین ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر در نوسان است.

وی اضافه کرد: خورو بیابانک با دمای ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۹ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 463953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.