جلوگیری از آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز در مشهد

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: رعایت چهار عامل اچ. اس. ای برای جلوگیری از آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز در این کلانشهر ضروری است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا حسین نژاد در خصوص ایجاد آلودگی صوتی به وجود آمده در شهر به دلیل ساخت سازهای صورت گرفته، اظهار کرد: هر پروانه ساخت و سازی که صادر می‌شود باید مسیر نظام مهندسی را طی کند.

وی افزود: تمامی مهندسان ناظر در حوزه معماری، عمران و تأسیسات، دوره‌های اچ. اس. ای را گذرانده‌اند که در این دوره‌ها چهار عامل مهم برای کارگزاران ساختمانی و افراد پیرامون پروژه در نظر گرفته می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد با اشاره به این چهار عامل، تصریح کرد: این موارد شامل عوامل فیزیکی، زیست محیطی، شمیایی و آرگونومیک می‌شود که همه موارد باید در ساخت و ساز رعایت شود.

وی با بیان اینکه وقتی این دوره توسط مهندسان گذرانده می‌شود، انتظار می‌رود که در هر کارگاهی (داخل و خارج شهر) این چهار عامل کنترل شود، ادامه داد: مهندس ناظر هر پروژه باید مراقب باشد که کارفرما تمامی مواردی که موجب تولید آلودگی صوتی می‌شود را در مکانی معین و خارج از شهر انجام دهد؛ به طور مثال سنگ‌های مورد استفاده در ساختمان باید از قبل در کارخانه برش بخورد و در محل ساخت و ساز صورت نگیرد.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه تمامی وظایف فوق بر عهده مهندسان ناظر هر پروژه ساخت و ساز است، تصریح کرد: نمایندگان وزارت کار و بهداشت و سایر دستگاه‌های مرتبط باید عملیات نظارت را در کنار آن انجام دهند.

وی گفت: شهرداری فقط پروانه ساختمانی را صادر می‌کند و بررسی موارد مذکور جز قوانین نظام مهندسی است.

کد خبر 463936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.