دنیا در یک قدمی مرگ فوتبال

با نگاهی به عواقب روزهای سختی که سران باشگاه‌ها پشت سر می‌گذارند و تصمیمات عجیبی که باید اتخاذ کنند، ما هواداران تنها می‌توانیم نظاره‌گر تولد دوباره یا مرگ باورنکردنی فوتبال عزیزمان باشیم!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، سال‌هاست که بحث ایجاد یک لیگ حرفه‌ای متشکل از بهترین تیم‌های دنیا مطرح می‌شود. در واقع عقیده بر آن است که یک لیگ اروپایی تشکیل شود و بهترین تیم‌های کشورهای مختلف به جای حضور در رقابت‌های محلی در این لیگ بازی کنند.

ایده تشکیل یک لیگ حرفه‌ای اروپایی مدت‌هاست که وجود دارد و بیشتر باشگاه‌های مطرح دنیای فوتبال نیز از آن حمایت کرده‌اند. تیم‌های بزرگی مثل رئال مادرید، بارسلونا، منچستریونایتد و بایرن مونیخ از جمله باشگاه‌هایی هستند که با تشکیل چنین مسابقاتی موافقند.

البته دلیل موافقت باشگاه‌های مطرح کاملاً مشخص است. با حضور تیم‌های خاص در این لیگ، اکثر رقابت‌ها جذابیت بسیار زیادی خواهند داشت، چرا که همه تیم‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و از جمله تیم‌های پرطرفدار نیز به شمار می‌روند. اسپانسرینگ، بلیط فروشی و به طور کلی تمامی درآمدهای چنین مسابقاتی به طور قطع چندین برابر شرایط کنونی خواهد بود.

تشکیل یک لیگ اروپایی مخالفان خود را نیز دارد. بسیاری از افراد معتقد هستند که جذابیت رقابت‌های داخلی به هیچ عنوان قابل قیاس با یک لیگ اروپایی نخواهد بود و تاریخچه، آداب و رسوم و سبک‌های بازی تیم‌ها در کشورهای مختلف چیزی است که نمی‌توان آن را در یک لیگ اروپایی تجربه کرد.

مشخصاً یوفا نیز با تشکیل چنین رقابت‌هایی مخالف است. به وجود آمدن این دور رقابت‌ها باعث کاهش اختیارات یوفا خواهد شد و احتمالاً سران این لیگ با مشورت باشگاه‌های حاضر در آن انتخاب خواهند شد. همچنین به وجود آمدن این مسابقات باعث کاهش اعتبار رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز می‌شود.

پیشنهاد لیگ حرفه‌ای اروپا حامیان قدرتمندی دارد و شنیده می‌شود که در صورت تشکیل آن، بودجه‌ای ۶ بیلیون دلاری در ابتدا تأمین خواهد شد. پیشنهاد شده است که ۱۶ تا ۱۸ تیم در این مسابقات حضور داشته باشند و بازی‌ها به صورت پلی آف نیز برگزار گردد. مسابقاتی که با نظارت فیفا برگزار می‌شود و باشگاه‌های مطرح می‌توانند از طریق آن درآمدی سرسام‌آور از طرق مختلف مخصوصاً حق پخش مسابقات داشته باشند.

با تمامی این تفاسیر، ایده برگزاری این لیگ حرفه‌ای با توجه به ضررهای مالی سنگین باشگاه‌ها و شرایط نه چندان مساعد برگزاری مسابقات به هیچ عنوان دور از انتظار نیست. با در نظر گرفتن حجم باورنکردنی منابع مالی که از برگزاری لیگ حرفه‌ای حمایت می‌کنند، بعید است که جنگ و نزاع بر سر کنترل فوتبال به پایان برسد. و البته ما با نگاهی به عواقب روزهای سختی که سران باشگاه‌ها پشت سر می‌گذارند، تنها می‌توانیم نظاره‌گر تولد دوباره یا مرگ باورنکردنی فوتبال عزیزمان باشیم!

کد خبر 463932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.