آغاز لایروبی خورها در منطقه یک بندرعباس

مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان، لایروبی خورها در محدوده این منطقه آغاز شده است.

مهدی رنجبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، از آغاز لایروبی خورهای محدوده منطقه یک خبر داد و گفت: با توجه به آغاز فصل بارندگی و احتمال آب‌گرفتگی محلات همه خورها لایروبی تا از بروز هرگونه حادثه در زمان بارندگی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: کار لایروبی بزرگترین خور در محدوده منطقه یک که ابتدای آن شهرک سجادیه و در نهایت پس از عبور از شیلات به دریا متصل می‌شود آغاز شده و بعد از اتمام کار این خور سایر خورها از جمله سنگ کن نیز لایروبی خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری با بیان اینکه همزمان با لایروبی، خاک و نخاله‌های جمع شده از داخل خور به خارج از شهر حمل می‌شود، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین وسعت خورها را گیاهان و علف‌های هرز پوشش داده‌اند در صورت لایروبی نکردن در زمان بارندگی مشکلات زیادی را برای ساکنان محلات ایجاد خواهد کرد.

رنجبری اظهار کرد: کار لایروبی با حضور دو اکیپ در حال انجام است که مسیر شهرک سجادیه، آزادشهر، نایبند و در نهایت شیلات را در بر خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکل نقاط آبگیر نیز از دیگر اقدامات در دست اقدام است، تصریح کرد: حدفاصل چهارراه طلوع تا پارک صفا که در زمان بارندگی باعث آبگرفتگی و ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان می‌شد مراحل پایانی اصلاح و ساماندهی آن در حال انجام است تا بعد از این در این این مسیر کمترین مشکل حین بارندگی ایجاد شود.

مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس یادآور شد: بعد از خور نایبند، لایروبی خور سنگ کن نیز به زودی و پیش از بروز مشکلات احتمالی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 463887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.