اصرار نمایندگان پارلمان عراق بر خروج نظامیان آمریکایی

نمایندگان پارلمان عراق از ادامه حضور نظامیان آمریکای در عراق و عدم اجرایی شدن مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر خروج این نظامیان به شدت انتقاد کردند.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری المعلومه نوشت: نمایندگان پارلمان عراق از ادامه حضور نظامیان آمریکای در عراق و عدم اجرایی شدن مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر خروج این نظامیان به شدت انتقاد کردند.

مختار الموسوی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق گفت: ملت عراق با حضور نظامیان آمریکا در عراق مخالف است و تحرک پارلمانی طی دوره آتی در قبال این موضوع به ویژه پس از اینکه بایدن سکان امور را در کاخ سفید برعهده گرفت، رخ خواهد داد.

وی در عین حال درباره اقدامات حساب نشده ترامپ در قبال عراق هشدار داد.

از سوی دیگر فاضل جابر نماینده وابسته به فراکسیون صادقون در پارلمان عراق هم گفت: پرونده حضور نظامیان آمریکایی در عراق، در داخل پارلمان بسته نشده است و طی روزهای آتی این پرونده مجدداً با توجه به عدم اقدام دولت در این زمینه مفتوح خواهد شد.

حسین الیساری دیگر نماینده پارلمان عراق هم اظهار کرد: اقدامات دولت در زمینه پرونده خروج نیروهای خارجی و در رأس آنها نظامیان آمریکایی ناچیز است. گروه‌های سیاسی باید دولت را به پایان دادن به حضور آمریکایی‌ها در عراق وادار کنند و اینکه مصوبه پارلمان در این زمینه را اجرایی کند.

وی افزود: گروه‌های سیاسی در قبال شهیدان و فرماندهان پیروزی مسئول هستند و باید در راستای خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکایی ناقض کننده حاکمیت عراق حرکت کنند. اقدامات دولت تاکنون در این زمینه بسیار ناچیز بوده است و در سطح مطلوب نیست. پرونده خروج نظامیان آمریکایی باید با سرعت بیشتری اجرایی شود.

منبع: مهر
کد خبر 463879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.