اسلوونی مسیرهای جدید دوچرخه احداث می‌کند

اتحادیه اروپا، سرمایه لازم برای احداث خطوط جدید دوچرخه را به اسلوونی می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر ماهیگیری ایزولا در اسلوونی در آینده‌ای نزدیک میزبان خطوط جدید دوچرخه خواهد شد که این پروژه در حمایت از طرح پیشگیری از آلودگی هوا و ترویج حمل و نقل پاک اجرا می‌شود.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که مبلغ دو میلیون یورو در اختیار کشور اسلوونی قرار می‌دهد تا با استفاده از آن زیرساخت‌های دوچرخه سواری را توسعه بدهند.

شهرداری ایزولا به همراهی مرکز مردمی حمایت از پروژه‌های کارآفرینی و توسعه محور این شهر در حال پیاده سازی پروژه‌های جدید برای پیشرفت شبکه دوچرخه سواری این شهر است.

شهرداری تصمیم گرفته است که با این میزان کمک مالی، علاوه بر احداث خطوط جدید دوچرخه، سیستم روشنایی شهری را نیز ارتقا دهد.

قرار است در مرحله اول جاده‌های منتهی به ساحل بر اساس اولویت‌های پروژه مناسب سازی شود و سپس نوسازی به سمت خیابان‌های درون شهری متمایل شود چرا که خطوط ساحلی از تراکم جمعیتی بیشتری برخوردار است و رویدادهای اقتصادی بیشتری در این مناطق رقم می‌خورد.

شهرداری علاوه بر حمایت از اقدامات حفظ محیط زیست، ترویج پویایی حمل و نقل درون شهری را نیز یکی از مهم‌ترین اهداف این پروژه عنوان کرده است.

طی سال‌های اخیر، شهرهای اروپایی مسیر حمایت از استفاده دوچرخه را در پیش گرفته‌اند چرا که روند شهرسازی در سال‌های اخیر به سمت پیاده یا دوچرخه‌محوری کشیده شده است و به این ترتیب احداث پیاده راه‌ها و مسیرهای دوچرخه به عنوان ارکان اصلی برنامه‌ریزی شهری در نظر گرفته می‌شود تا در آینده شاهد پرورش نسل سالم‌تری در جهان باشیم.

کد خبر 463873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.