نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در ۱۵ هزار واحد آپارتمان اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تا پنج سال آینده (از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵) در ۱۵ هزار واحد آپارتمان آبگرمکن‌های خورشیدی نصب می‌شود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به ارزان بودن انرژی در کشور مصرف آن بسیار بالا بوده و به نظر می‌رسد مشکل اساسی موضوعات فرهنگ‌سازی است و باید در ارتباط با مباحث فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی و فعالیت‌های تأثیرگذار برای تغییر رویکرد و دیدگاه مردم اقدامات گسترده انجام شود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۸۰ فرهنگسرای متعلق به شهرداری در شهر، افزود: وجود این فرهنگسراها ظرفیت خوبی است تا با همکاری و مشارکت شهرداری و بخش فرهنگی شرکت توزیع برق، اقدامات لازم در زمینه فرهنگ سازی و آموزش عمومی را انجام داد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه برای تشویق هر چه بیشتر شهروندان به استفاده از انرژی‌های خورشیدی و فسیلی باید تا پنج سال آینده (از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵) در ۱۵ هزار واحد آپارتمان آبگرمکن‌های خورشیدی نصب شود، ادامه داد: این موضوع در شورای اسلامی شهر مطرح شده و شورای اسلامی شهر، شهرداری را مکلف کرده است که سالانه بالغ بر سه هزار آبگرمکن خورشیدی نصب شود.

وی خاطرنشان کرد: در یکسال و نیم گذشته بیش از دو هزار و ۷۰۰ واحد آپارتمان شهر مجهز به آبگرمکن خورشیدی شده است.

امیری با تاکید بر لزوم افزایش فرهنگ سازی برای کاهش مصرف انرژی برق، گفت: با همکاری سایر ادارات باید مصرف سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، آسانسورها، موتورخانه، سیستم‌های تهویه در ساختمان‌های اداری کاهش پیدا کند و اداره برق نیز علاوه بر بسته‌های تشویقی برای شهرداری، باید بسته‌های تاثیرگذارتر برای سایر ادارات نیز در نظر بگیرد.

وی با اشاره به وجود یک هزار و ۴۸۰ انشعاب در سطح تأسیسات شهرداری، اظهار کرد: در حال حاضر ساختمان‌ها ۱۲ درصد، سیستم روشنایی پارک‌ها ۱۸ درصد، آب‌نماها ۲۹ درصد و سیستم‌های تأمین و انتقال آب ۳۹ درصد سهم مصرف برق شهرداری را به خود اختصاص داده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: در دو بخش تأمین و انتقال آب و آب نماها باید بازنگری اساسی انجام داد و از دیدگاه‌های کارشناسی  شده و از سیستم‌های کاهنده استفاده کرد.

کد خبر 463862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.