اخذ کرایه اضافی، مهم‌ترین تخلف تاکسیرانان بیرجندی

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: بیشترین موارد تخلف تاکسی‌ها در چند ماه اخیر دریافت کرایه بیشتر از نرخ مصوب بوده است.

به گزارش ایمنا، یدالله غلامپور اظهار کرد: همه تاکسی‌های فعال زیر نظر شهرداری باید برچسب تعرفه داشته باشند و شهروندان می‌توانند بر اساس این تعرفه‌ها کرایه مسیر خود را بسنجند.

وی با بیان اینکه اگر راننده تخلفی داشته باشد مردم می‌توانند مراتب را به این سازمان اطلاع دهند تا پیگیری شود، افزود: برای تاکسی‌های فعال زیر نظر شهرداری همان ابتدای سال افزایش تعرفه داشتیم و بعد از آن افزایشی نداشته‌ایم.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: بسیاری از تاکسی‌های اینترنتی فعال در سطح شهر برابر ابلاغیه وزارت باید مجوز فعالیت از شهرداری بگیرند و تاکنون فقط یک تاکسیرانی اینترنتی به این منظور اقدام کرده است.

غلامپور عنوان کرد: ما بر نرخ گذاری دخالتی نداریم چرا که تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی توسط سازمان مقررات تنظیم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین موارد تخلف تاکسی‌ها در چند ماه اخیر دریافت کرایه بیشتر از نرخ مصوب بوده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا حذف پول نقد که عامل انتشار آلودگی است از چرخه کرایه تاکسی‌ها و آژانس‌های تاکسی تلفنی یک ضرورت است و در این راستا سامانه پرداخت کرایه الکترونیک ناوگان تاکسیرانی در بیرجند رونمایی شده که با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی انجام شده در زمینه خدمت رسانی بهتر و پرداخت سریع این طرح در حال اجرا است.

کد خبر 463852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.