دستفروشان مشگین شهر ساماندهی می‌شوند

شهردار مشگین شهر از اختصاص محلی مناسب برای ساماندهی دستفروشان این شهر خبر داد.

رحمت انوری آذر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دستفروشی در سطح معابر مشگین شهر در سال‌های اخیر به یکی از معضلات این شهر تبدیل شده است و سد معبر تخلفی آشکار در نقض حقوق شهروندی است و مدیریت شهری همواره می‌کوشد تا به صورت مسالمت‌آمیز این مشکل را رفع کند.

وی افزود: دستفروشان بیشتر در خیابان اصلی امام خمینی (ره) و بازار روز خیابان تربیت این شهر سد معبر کرده و مشکلاتی را برای رفت و آمد شهروندان ایجاد می‌کنند.

شهردار مشگین‌شهر عنوان کرد: مدیریت شهری برای رفع سد معبر و ساماندهی دستفروشان، با نیروی انتظامی قراردادی یکساله امضا کرده تا بخشی از محل پارگینک آن را که در مرکز شهر قرار دارد در ازای پرداخت اجاره بها، به این موضوع اختصاص دهد.

انوری آذر اضافه کرد: شهرداری به زودی غرفه‌هایی را در محل پارکینگ ایجاد می‌کند و در ادامه با انجام فراخوان عمومی، انعقاد قرارداد و دریافت اجاره بهای بسیار کم، دستفروشان را در این مکان مستقر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بعد از ساماندهی دستفروشان در پارکینگ نیروی انتظامی، شهرداری به هیچ فردی اجازه سد معبر در پیاده رو و معابر عمومی نخواهد داد و در این راستا با همکاری نیروی انتظامی و مقامات قضائی با متخلفان و تضییع کنندگان حقوق شهروندان برخورد جدی خواهد شد.

شهردار مشگین شهر یادآور شد: در حال حاضر شهرداری آگهی مناقصه برگزار کرده است تا از طریق بخش خصوصی پلیس سد معبر را انتخاب کند.

انوری آذر خاطرنشان کرد: تردد آسان و راحت در معابر عمومی از حقوق اولیه شهروندی است و همه دستفروشان و واحدهای صنفی باید به این حقوق شهروندان احترام بگذارند و آن را رعایت کنند و از پهن کردن بساط خود در پیاده رو و خیابان خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، مشگین شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

کد خبر 463843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.