حدادعادل برای انتخابات ۱۴۰۰ فعال شد

فعالیت و اظهارنظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد.

نگرانی دولت از تجمعات انتخاباتی در سال ۱۴۰۰

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت بهداشت هر دوشنبه وضعیت شهرستان‌ها را به ما اعلام می‌کند و استانداران متناسب با آن وضعیت می‌توانند شرایط را تعریف و مقررات را جاری کنند. بنابراین ما تصمیم روزمره نخواهیم گرفت.

روحانی با اشاره به آخرین تصمیمات برای نحوه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری با وجود شرایط کرونا، گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و از همه خواستیم که نظراتشان را به ما اعلام کنند. نمونه های خارجی را هم بررسی می‌کنیم.

وی افزود: نگرانی ما برای روز برگزاری انتخابات نیست زیرا می‌توانیم در همان روز به صورت قانونی یک تا دو ساعت آغاز رأی گیری را افزایش دهیم و همچنین می‌توانیم تعداد شعب را زیاد کنیم. نگرانی ما برای ۲۰ روزی است که باید تبلیغات و تجمع برگزار شود.

وزیر کشور گفت: بحث مشارکت در انتخابات خیلی برای ما مهم است. اگر تجمعات قبل از انتخابات شکل نگیرد ممکن است روی مشارکت انتخابات اثر منفی بگذارد.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد انتخابات طی ۲ روز برگزار شود؟، گفت: خیر، چنین چیزی امکان ندارد زیرا قانون می‌گوید انتخابات در یک روز باید برگزار شود.

وی با اشاره به طرح مجلس برای اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: اگر این طرح تبدیل به قانون شود، اجرایش می‌کنیم.

حدادعادل برای انتخابات ۱۴۰۰ فعال شد

جلسه شورای راهبردی شبکه‌سازی اجتماعی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با حضور غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و اعضاء این شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه دبیر شورای شبکه سازی اجتماعی گزارشی از روند این شورا ارائه داد.

در ادامه، حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت و اهمیت جریان‌سازی انقلاب، گفت: تلاش نیروهای انقلابی سبب شد که مقام معظم رهبری با خوشحالی از این انتخابات، مجلس فعلی را مجلس انقلابی نامگذاری کنند.

وی افزود: مجلس از مشکلات اولیه با موفقیت عبور کرده و تصویب قوانینی مانند مالیات بر خانه های خالی، بحث هسته‌ای، اصلاح قانون انتخابات کارهای مثبتی است که این مجلس در زمان کوتاه انجام داده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تقدیر از اقدامات انجام شده برای شبکه سازی اجتماعی در شورای ائتلاف، تصریح کرد: برنامه‌ریزی و تشکیل ۳۸ کانون تخصصی، اقدام مهمی برای سازماندهی و شبکه سازی در این شورا است به طوری که تاکنون در هیچ جایی چنین کانون های تخصصی تشکیل نشده و چنین تقسیماتی انجام نشده است که این کار بسیار خوب و با ارزشی است.

حدادعادل با تاکید بر توجه به جوانان و سپردن کارها به این قشر آینده ساز، افزود: باید با توجه به نعمت بزرگ توانمند بودن نسل انقلاب در عرصه های مختلف به صورت جدی و سازمان یافته از آنان استفاده شود و مسئولین در عرصه های آنان را دریابند. ما باید در کشور کسانی را در رأس کارها بگذاریم که قدرت ارتباط گرفتن با نسل جوان را داشته باشند.

وی در پایان گفت: نکته مهم این است که کارها نه با عناوین و امضاها، بلکه توسط افراد کارآمد انجام می شود پس باید امور را به دست افرادی بدهیم که در عین تعهد، کارآمد هستند.

گفتنی است، در پایان این جلسه احکام روسای کمیته‌های شورای راهبردی شبکه سازی اجتماعی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی صادر شد تا با افزایش فعالیت شبکه های اجتماعی در فاصله ماه‌های باقیمانده تا انتخابات ۱۴۰۰ اهداف شوارای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تأمین شود.

رفیق‌دوست یا نمی‌داند که یک سال چقدر است یا با مشکلات کشور آشنا نیست

قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده پیشین مردم دماوند و عضو فراکسیون امید مجلس دهم با اشاره به طرح‌های اخیر مجلس در این خصوص عنوان داشت: به نظر می‌رسد که نمایندگان مجلس یازدهم در تهیه و تدوین طرح‌ها، آنگونه که قوانین آن جامع بوده و مورد پذیرش جامعه قرار بگیرد، عمل نمی‌کنند. ضمن اینکه، این طرح‌ها در روند تهیه از پختگی لازم برخوردار نبوده و در نتیجه، مصوبات آن نیز، چیزی جز تنگ‌تر کردن دایره و دوختن عبا و قبای ریاست جمهوری برای یک شخص خاص به نظر نمی‌رسد.این طرح‌ها و مصوبات به روح قانون اساسی درخصوص استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، خدشه وارد کرده است. ضمن اینکه، برخی از محورها و مسائل این طرح‌ها، اساساً بر خلاف قانون اساسی است.

امام، حضور نظامیان در سیاست را منع کردند و مهم‌ترین پست سیاسی کشور ما، جایگاه ریاست جمهوری است. بر این اساس، یک نظامی، چگونه بنا شرکت در انتخابات را داشته و پس از انتخابات نیز، لابد قصد بازگشت به جایگاه خود را خواهد داشت؟ شخصی نظامی که در عرصه انتخابات شرکت کرده و از ۶ ماه قبل از آن نیز به زمینه‌چی می‌پردازد، چگونه بعد از انتخابات و در صورت نیاوردن رای، مجدداً به عرصه نظامی‌گری باز خواهد گشت؟ به هر حال، یا یک فرد، سیاسی است یا خیر! البته، این مسئله، چندان مهم هم نیست و هرکسی، ولو یک فرد نظامی که علاقه دارد، می‌تواند در انتخابات شرکت کند و هر کس از دید مردم، لایق‌تر و بهتر بود، بسم‌الله! ولی اینکه، آقایان دوباره پس از انتخابات به سمت و جایگاه نظامی پیشین خود برگردند، پذیرفتنی نیست. آقایان نماینده به نظر من، باید این مسائل اساسی را روشن می‌کردند.

اخیراً، آقای رفیق‌دوست، عنوان کرده که یک رئیس جمهور نظامی، یک ساله مشکلات کشور را حل خواهد کرد. ایشان یا نمی‌داند که یک سال چقدر است یا با مشکلات کشور آشنا نیستند. ما در حال حاضر، حدود ۶،۷ ابربحران داریم و یک فرد، چطور می‌تواند این مشکلات را در یک سال حل کند؟ یک رئیس‌جمهور نظامی، چطور می‌تواند در مدت زمان یک سال با ناوگان فرسوده نیازمند بازسازی قطار اداره کشور را در ریل هدایت کند؟ مگر رئیس جمهور نظامی، عصای موسی در اختیار دارد؟

سخنان عجیب سردار نقدی / از واکسن‌های خارجی کرونا استفاده نمی‌کنیم!

سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت در واکسیناسیون واکسن‌های خارجی کرونا مشارکت نخواهیم کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: ما متولی امر بهداشت و درمان کشور نیستیم و در تصمیمات تخصصی این حوزه دخالت نمی‌کنیم؛ اما با توجه به توصیه متخصصان، تشکیک‌های جدی کارشناسان دنیا و سوابق بد برخی تولیدکنندگان کنونی واکسن کرونا، به پرسنل سپاه و بسیج تزریق واکسن‌های خارجی کرونا را به دلیل مکانیسم عمل خاص آنها توصیه نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در امر واکسیناسیون عمومی واکسن‌های وارداتی هم مشارکت نخواهیم کرد؛ البته برای عموم کشور تصمیم گیری با وزارت بهداشت است. اما اگر واکسن کرونای تولید داخل به مرحله واکسیناسیون عمومی برسد، با کمال میل حاضریم حماسه بسیج در ریشه‌کنی فلج اطفال را تکرار کنیم.

کد خبر 463823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.