رونمایی از سامانه ویژه حمل‌ونقل معلولان اصفهان تا ۲۲ بهمن

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: سامانه ویژه حمل‌ونقل معلولان با ظرفیت ۲۰ دستگاه ون، سه مینی‌بوس و سه اتوبوس مناسب‌سازی شده، تا ۲۲ بهمن رونمایی می‌شود.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جلسه امروز (چهارشنبه) کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان، اظهار کرد: در این جلسه که با حضور مدیران استانی و شهری و نمایندگان جامعه معلولان برگزار شد، مقرر شد شهرداری اصفهان تحت عنوان یک لایحه «سامانه ویژه حمل‌ونقل معلولان» را تقدیم شورای شهر کند.

وی افزود: این لایحه در روزهای آتی برای تصویب به صحن علنی شورای شهر فرستاده خواهد شد تا مدیریت شهری اصفهان در راستای اجرای یکی از مفاد مهم قانون جامع معلولان، زمینه را برای دسترسی افراد دارای معلولیت به حمل‌ونقل عمومی فراهم کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان، با بیان اینکه سامانه تلفنی چهار رقمی ویژه برای این امر اختصاص خواهد یافت که پس از تصویب و طی مراحل مقدماتی، روز ۲۲ بهمن‌ماه امسال از آن رونمایی می‌شود، تصریح کرد: با رونمایی از این سامانه، حدود هفت هزار شهروند دارای معلولیت شدید می‌توانند برای تردد در شهر از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

وی ادامه داد: به عنوان شروع طرح، ۲۰ دستگاه ون با قابلیت حمل دو تا سه ویلچر و چهار سرنشین و نیز سه مینی‌بوس و سه اتوبوس مناسب‌سازی شده، در اختیار معلولان قرار می‌گیرد که البته این ظرفیت قابلیت توسعه و گسترش را دارد.

محمدی با بیان اینکه پیشتر نیز مدیریت شهری امکان دو سفر رایگان با حمل‌ونقل عمومی در روز را برای معلولان فراهم کرده بود، خاطرنشان کرد: توجه به حمل‌ونقل معلولان امری مغفول مانده در شهرهاست که با اجرای این طرح، وسایل نقلیه عمومی از در منزل تا در منزل به معلولان خدمت‌رسانی می‌کنند بدین ترتیب که خودروی اختصاصی فرد را سوار کرده، برای فعالیت کاری، اداری و درمانی به شهر می‌برد و همان خودرو او را به خانه بازمی‌گرداند.

وی با بیان اینکه مسئول حمل ویلچر افراد دارای معلولیت در این خودروها نیز آموزش‌های لازم را خواهد دید، اظهار کرد: ابتدای اجرای طرح برای استفاده معلولان تخفیف نیز در نظر گرفته می‌شود و معاون استاندار نیز قول پیش‌بینی بودجه برای حمایت از طرح را در ردیف‌های اعتباری بودجه ۱۴۰۰ کشور داده است.

کد خبر 463764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.