رحمانی فضلی: دستگاه‌ها با تدوین برنامه‌های عملی تاب‌آوری جامعه را بالا ببرند

وزیر کشور در پیامی به مناسبت سالروز زلزله بم و روز ملی ایمنی برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، نوشت: همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسوول باید با تدوین برنامه‌های عملی افزایش تاب‌آوری جامعه را فراهم کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در این پیام با اشاره به ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران کشور اظهار کرد: همه دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مسؤول باید با نصب العین قراردادن سیاست‌های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه ابلاغی مقام معظم رهبری همه تلاش و سعی خود را به اجرای هرچه مطلوب‌تر و شایسته‌تر این قانون معطوف و با تدوین برنامه‌های عملی، موجب افزایش تاب‌آوری جامعه و کاهش تلفات جانی و خسارات اقتصادی ناشی از وقوع حوادث طبیعی را فراهم آورند.

در پیام وزیر کشور آمده است: پنجم دی ماه یادآور حادثه ناگوار و غم‌انگیز زلزله صبحگاه بم در سال ۱۳۸۲ است که متأسفانه بر اثر آن بسیاری از هموطنان عزیزمان جان خویش را از دست داده و تعداد کثیری هم مجروح و مصدوم شدند. در جریان این واقعه تلخ، مردم و مسؤولان با تلاش و همت مضاعف و مثال‌زدنی بار دیگر تصویری زیبا از اتحاد و همدلی زبانزد خویش را در جهت امداد و یاری رسانی هرچه سریع‌تر و کاهش آلام آسیب دیدگان به نمایش گذاشتند.

رحمانی فضلی در این پیام تصریح کرد: به دنبال این حادثه حزن آور و با توجه به اهمیت و ضرورت امر، تدوین سیاست‌های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه در سال ۱۳۸۴ در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت که پس از بررسی و تصویب و در نهایت تأیید مقام معظم رهبری جهت اجرا و رعایت مفاد آن در همه برنامه‌ها و طرح‌های ذیربط به دستگاه و سازمان‌های مربوطه ابلاغ شد.

وی افزود: در همین ارتباط و با توجه به ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران کشور، همه دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مسؤول باید با نصب العین قراردادن سیاست‌های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه ابلاغی مقام معظم رهبری همه تلاش و سعی خود را به اجرای هرچه مطلوب‌تر و شایسته‌تر این قانون معطوف و با تدوین برنامه‌های عملی، موجب افزایش تاب‌آوری جامعه و کاهش تلفات جانی و خسارات اقتصادی ناشی از وقوع حوادث طبیعی را فراهم آورند.

دی ماه به مناسبت سالگرد وقوع زلزله بم و با هدف آگاهی رسانی عمومی در سطح جامعه به نام «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری شده است.

کد خبر 463761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.