امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۲ هزار آسیب دیده سوانح جوی

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۲۰۴۱ نفر از آسیب دیدگان سوانح جوی ۱۲ روز گذشته در اجرای طرح ملی امداد و نجات زمستانه هلال‌احمر در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی‌پور با ارائه آخرین گزارش خدمات امداد و نجات در طرح زمستانه ۱۳۹۹ از ۲۰ آذر تا دوم دیماه جاری، اظهار کرد: در این مدت ۷۵۱ مورد عملیات و خدمت امدادی از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی کوهستانی، برف گیر و سخت گذر کشور انجام شده است.

وی افزود: در مدت یادشده انجام مأموریت‌های سوانح ترافیکی ۴۵۴ مورد (۶۰ درصد از کل مأموریت‌ها) و سوانح جوی ۴۵ مورد (۶ درصد از کل مأموریت‌ها) در طرح ملی امداد و نجات زمستانه هلال احمر در سراسر کشور بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، تصریح کرد: در ۱۲ روز گذشته از اجرای طرح ملی امداد و نجات زمستانه هلال‌احمر در سراسر کشور امدادگران و نجاتگران توانستند با مدیریت صحنه آسیب به دو هزار و ۴۱ نفر از هموطنان خدمات پایه و اولیه امداد و کمک‌های اولیه را ارائه کنند که با تلاش آنان ۳۵۴ نفر از این مصدومان برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز بیمارستانی اعزام و ۲۱۴ نفر نیز در محل درمان سرپایی شدند.

ولی پور، بیان کرد: همچنین در مدت یادشده، ۷۲ نفر از هموطنان به علت شرایط ویژه جوی در جاده‌های برف گیر، مناطق متأثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری، مساجد و راهداری‌ها اسکان یافتند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، گفت: انجام ۱۰۹ مورد عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی و رهاسازی ۹۹ خودروی گرفتار در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی را از دیگر اقدامات نیروهای امدادرسان هلال احمر در ۱۲ روز گذشته از اجرای طرح ملی امداد و نجات زمستانه هلال احمر در سراسر کشور بوده است.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

بنا به گزارش ایرنا، ولی‌پور، خاطرنشان کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

کد خبر 463740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.