اگر عوارض خودرو را پرداخت نکنید جریمه می‌شوید

کارشناس درآمد شهرداری حمیدیا گفت: رانندگان در صورت نپرداختن عوارض سالیانه در موعد مقرر با استناد به ماده ۴۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده به ازای هر ماه تأخیر مشمول جریمه‌ای معادل دو درصد عوارض می‌شوند.

به گزارش ایمنا، محمد جواد صادقیان، اظهار کرد: عوارض و مالیات شهری در زمره وجوه درآمدی مدیریت شهری است که هرگونه خللی در این زمینه باعث نارسایی در ارائه خدمات شهری می‌شود.

وی افزود: به استناد تبصره ۶ ماده ۴۲ فصل نهم قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالکان خودروها موظف به پرداخت سالیانه عوارض خودروی خود هستند که بر اساس آخرین مدل خودرو برای خودروهای تولید داخل «قیمت فروش کارخانه» و برای خودروها وارداتی با احتساب مجموع «ارزش گمرکی و حقوق ورودی» به دست می‌آید.

کارشناس درآمد شهرداری حمیدیا ادامه داد: رانندگان در صورت نپرداختن عوارض سالیانه در موعد مقرر با استناد به ماده ۴۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده به ازای هر ماه تأخیر مشمول جریمه‌ای معادل دو درصد عوارض می‌شوند.

کارشناس درآمد شهرداری حمیدیا خاطرنشان کرد: نرخ عوارض خودرو ثابت و طبق نرخ‌های مصوب کشوری است که از طریق وزارت صمت به وزارت اقتصاد و دارایی و از آن طریق در قالب دفترچه‌ای به شهرداری‌ها اعلام می‌شود.

صادقیان تصریح کرد: در روش‌های حضوری پرداخت عوارض مالک باید با در دست داشتن برگ سبز یا کارت خودرو و نیز سوابق پرداختی وسیله نقلیه مورد نظر به شهرداری‌ها مراجعه و قبض پرداختی خود را دریافت کند.

وی ادامه داد: مراجعه حضوری برای پرداخت عوارض سالیانه خودرو شاید دغدغه‌ای است که بسیاری از شهروندان با آن روبرو هستند به همین منظور اغلب شهرداری‌ها از جمله شهرداری حمیدیا با هدف ایجاد و ترویج پرداخت الکترونیک این قابلیت را فراهم آورده است تا شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری و در منزل یا محل کار اقدام به پرداخت عوارض مذکور کنند.

کارشناس درآمد شهرداری حمیدیا اضافه کرد: بدین منظور شهروندان می‌توانند با مراجعه به وب سایت شهرداری‌ها عوارض خودروی خود را پرداخت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 463718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.