۶۰ درصد پزشکان اصفهان دستگاه کارتخوان دارند

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: بین ۵۰ تا ۶۰ درصد پزشکان اصفهانی سال گذشته با نصب دستگاههای کارتخوان به سامانه سازمان امور مالیاتی وصل شدند.

بهروز مهدلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه طرح نصب کارتخوان تحت نظارت سازمان امور مالیاتی شامل ۵۰ شغل و ۱۵ صنف است، اظهار کرد: در این طرح که سال گذشته شروع شد درصدی از مشاغل شرکت کردند اما هم اکنون سازمان امور مالیاتی طرح صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی را در دستور کار دارد و در همه ادارات کارگروهی برای آن تشکیل شده و در حال برنامه‌ریزی است که از این سامانه استفاده کنند.

وی جلوگیری از فرار مالیاتی، شفاف سازی و پذیرش اظهارنامه مودیان را از اهداف راه اندازی سامانه صندوق فروشگاهی برشمرد و افزود: با اجرای طرح همه مشاغل کشور در این سامانه قرار می‌گیرند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان همکاری پزشکان استان برای نصب دستگاه‌های کارتخوان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: درصد قابل توجهی از پزشکان اصفهانی سال گذشته به سامانه سازمان امور مالیاتی وصل شدند که طبق آخرین آمار حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد پزشکان را شامل می‌شد؛ البته شماری از پزشکان نیز به دلیل اینکه در بیمارستان کار می‌کردند نیاز به دستگاه کارتخوان نداشتند که اگر آنها را نیز در نظر بگیرم شاید میزان همکاری پزشکان برای نصب کارتخوان به ۹۰ درصد می‌رسید.

مهدلو بر اهمیت فرهنگ سازی و اعتماد به مردم تاکید کرد و گفت: از تمام مودیان به ویژه آنها که تاکنون فرار مالیاتی داشتند، درخواست می‌شود خودشان اعلام کنند، ما نیز تا جایی که ممکن باشد به آنها کمک خواهیم کرد که حق و حقوق مردم و دولت وصول و به خزانه واریز شود و به شهرداری‌ها و دهیاری و دوباره به مردم بازگردد.

وی با بیان اینکه یک درصد از ارزش افزوده ما به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود، افزود: با افرادی که از این پس می‌خواهند فرار مالیاتی داشته باشد با جدیت برخورد خواهیم کرد و طبق ماده ۲۷۴ از طریق دستگاه قضائی پیگیری خواهد شد اما فرهنگ و نگاه جامعه به حدی رسیده است که فرار مالیاتی را ضایع کردن حق و حقوق عمومی و جامعه می‌دانند.

کد خبر 463688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.