پوستر جشنواره شعر فجر رونمایی شد

پوستر پانزدهمین دوره جشنواره شعر «فجر» با حضور اعضای هیات علمی این جشنواره رونمایی شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، مراسم رونمایی از پوستر پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر «فجر» روز سه‌شنبه (دوم دی‌ماه) با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، دبیر علمی، دبیر اجرایی و اعضای هیات علمی این جشنواره در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

ایوب دهقانکار در این جلسه یکی از وجوه تمایز و معجزات خداوند را توانایی بیان احساسات و اندیشه و تفکر از طریق ویژگی زبانی و قدرت تکلم انسان عنوان کرد و گفت: این خصیصه انسان را از سایر مخلوقات متمایز کرده است؛ در همین ویژگی نیز توانایی استخدام حرفه‌ای و هنرمندانه واژگان در قالب شعر که در محتوای خود حامل مضامین پرمعنا باشد یک ویژگی ممتاز دیگر محسوب می‌شود.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: از فرآیند ادغام موسسات زیرمجموعه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار هم‌افزایی می‌رود. یکی از اثرات این ادغام که ممکن است برای مخاطبان بیرونی قابل لمس نباشد افزایش ارتباط درونی موسسات پیشین یا معاونت‌های فعلی است، که از مصادیق آن در حوزه ادبیات افزایش سرعت، کیفیت و کمیت دسترسی آثار برای داوری در جایزه ادبی «جلال آل احمد» بود.

دهقانکار افزود: در شرایط فعلی که هم کشور ما و هم جهان متاثر از شیوع ویروس کرونا شده است، باید ضمن حفظ اصول و ارزش‌ها به استفاده از ابزارها و فناوری‌های نوین روی بیاوریم.

او در بیان دلیل این موضوع گفت: بنده برای برگزاری آیین اختتامیه سیزدهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل احمد» با حضور ۱۲ نفر در سالن ۷۰۰ نفری شخصاً با ستاد ملی مقابله با کرونا مکاتبه کردم، اما به جهت حفظ سلامت حضار، با برگزاری آیین اختتامیه موافقت صورت نگرفت و ممکن است درخصوص مراسم پایانی شعر «فجر» هم این اتفاق بیفتد. بنابراین باید این تهدیدها را به نقاط قوت و فرصت تبدیل کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی شاهد حضور مخاطبان بیشتری باشیم.

او خطاب به اعضای هیات علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: با توجه به غنای ادبی و معنوی شعر فارسی، بین‌المللی کردن جایزه را به عنوان یکی از مصادیق تحقق سیاست توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور مدنظر قرار دهید؛ ظرفیت و پتانسیل تحقق این هدف در عرصه ادبیات وجود دارد. به‌طور خاص در حوزه شعر هم انتظار می‌رود این جایزه را به معنای واقعی بین‌المللی کنیم.

در ادامه این جلسه، محسن جوادی گفت: با تمام ظرفیتی که در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد در خدمت هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره شعر «فجر» هستیم و نظری درباره محتوا و تصمیمات اعضای هیات علمی نخواهیم داشت تا داوری‌ها به نحو احسن و بدون هیج اعمال نظری صورت بگیرد؛ چرا که اعضای هیات علمی این جایزه تاریخ و مسیر شعر فجر را می‌شناسند و می‌توانند درباره آثار دریافتی نظر دهند.

در این مراسم از پوستر پانزدهمین جشنواره شعر «فجر» با حضور مریم جلالی، مصطفی راضی جلالی، حجت‌الاسلام و المسلمین زکریا اخلاقی، جعفر ابراهیمی (شاهد)، محمود اکرامی‌فر، محمدکاظم کاظمی، قربان ولیئی، احمد نادمی، حمیدرضا شکارسری و علی‌محمد مؤدب رونمایی شد.

انتهای پیام

کد خبر 463687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.