هوشمندسازی حمل و نقل کیش با اینترنت نسل پنجم

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل گفت: در کیش پروژه‌های متفاوتی در حال تعریف است که یکی از آن‌ها هوشمند سازی حمل و نقل است در موضوع حمل و نقل دو پروژه درباره کنترل ترافیک، کنترل ناوگان باربری و تخلفات در حال جریان سازی است.

به گزارش ایمنا، منوچهر منطقی اظهار کرد: در زمینه هوشمند سازی اولین موردی که نیازمند است یک بستر مخابراتی با سرعت انتقال بالاست، بنابراین اینترنت نسل پنجم با همکاری ایرانسل و وزارت ارتباطات در حال ایجاد این بستر هستند و شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوشمندسازی شهر می‌توانند از این بستر استفاده کنند.

وی افزود: در کیش پروژه‌های متفاوتی در حال تعریف است که یکی از آن‌ها هوشمند سازی حمل و نقل است در موضوع حمل و نقل دو پروژه درباره کنترل ترافیک، کنترل ناوگان باربری و تخلفات در حال جریان سازی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل ادامه داد: کل پروژه توسط شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود و تمام آن‌ها با مرکز نوآوری کیش در ارتباط هستند؛ این پروژه‌ها بین هشت تا ۱۲ ماه تعریف شده و از ابتدای دی ماه آغاز شده است.

منطقی ادامه داد: در ابتدای کار، ۱۹ شرکت دانش بنیان اعلام آمادگی کرده اند، اما فقط پروژه چهار شرکت تاییدیه منطقه آزاد کیش را گرفته اند. البته از ان جایی که در زمینه هوشمندسازی نیاز دیگر نیز وجود دارد حتماً تعداد شرکت‌های دانش بنیان در هوشمندسازی کیش افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآوری کرد: ما احتمالاً در اوایل سال آینده نتایج اولیه این پروژه‌ها را مشاهده می‌کنیم و در بهمن ۱۴۰۰ شاهد نتایج قطعی آنان خواهیم بود. با موفقیت در هوشمندسازی منطقه آزاد کیش می‌توانیم این پروژه‌ها را در سایر شهرها پیاده سازی کنیم تا انتقال تجربیات انجام شود.

کد خبر 463676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.