رحمانی‌ فضلی: انتخابات ریاست جمهوری در یک روز برگزار می‌شود

وزیر کشور گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دو روز بعید است چون قانون یک روز را برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته است.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت از تصویب طرح هوشمندی در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این طرح کشور را به ۳ بخش قرمز، نارنجی و زرد تقسیم کردیم و برای هر کدام از شرایط یک سلسله تصمیماتی و یک سلسله اقدامات و برنامه‌هایی گرفته شده است.

وی افزود: وقتی که وزارت بهداشت هر دوشنبه وضعیت شهرستان‌ها را به ما اعلام می‌کند به صورت اتوماتیک و متناسب با آن وضعیت، استانداران می‌توانند شرایط را تعریف و مقررات را جاری کنند بنابراین ما تصمیمی را به صورت روزانه نخواهیم گرفت.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره تصمیم‌گیری وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با توجه به ویروس کرونا گفت: ما در حال بررسی این مساله هستیم و از همه دستگاه‌ها کمک خواستیم که به ما نظر بدهند. علاوه بر این نمونه‌های کشورهای دیگر را هم که انتخابات خود را در همین شرایط کرونایی برگزار کرده‌اند، را بررسی می‌کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: نگرانی ما برای روز برگزاری رأی‌گیری نیست چرا که در روز برگزار رأی‌گیری به لحاظ قانونی می‌توانیم ساعت برگزاری انتخابات را در ابتدای صبح یکی دو ساعت افزایش دهیم چون از آن طرف در ساعت ۱۲ شب محدودیت داریم و هم اینکه می‌توانیم تعداد شعب را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی ما برای آن ۲۰ روزی است که باید تبلیغات و تجمع صورت گیرد و صحبت کنند این موضوع برای ما واقعاً جای نگرانی دارد. بحث مشارکت برای ما بسیار مهم است و اگر این تجمعات شکل نگیرد ممکن است روی مشارکت اثر منفی بگذارد اگر شما هم به نتیجه‌ای رسیدید به ما اعلام کنید.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که اگر مصوبه‌ای که مجلس دارد به تأیید شورای نگهبان برسد آیا وزارت کشور خود را همراه با این مصوبه می‌داند، اظهار کرد: ما هر مصوبه‌ای که قانون شود، آن را اجرا می‌کنیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی ارائه پیشنهادی به وزارت کشور بر برگزاری انتخابات در دو روز، تصریح کرد: بر اساس قانون برگزاری انتخابات در یک روز انجام می‌شود و در قانون چنین چیزی که انتخابات در دو روز برگزار شود را نداریم.

کد خبر 463671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.