کاهش آلودگی سطوح با تولید پوشش ضد میکروب ایرانی

یک شرکت دانش‌بنیان توانست با بومی‌سازی مواد خود تمیز شونده، کشور را از واردات آن‌ها بی نیاز کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، امید ترابی، رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان مهندسی آرمان مواد صبا گفت: این شرکت با تمرکز بر روی مواد شیمیایی صنعتی، یک ماده آنتی باکتریال بومی و ایران‌ساخت تولید کرد که بر اساس فناوری نانو تولید شده است. این ماده فواید قابل توجهی دارد و در موارد مختلف می‌توان از آن استفاده کرد.

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: از جمله موارد مصرف قابل توجه این ماده استفاده از آن به عنوان یک لایه ضد میکروب بر روی سطوحی مانند کاشی است. در محیط‌های مانند مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که سطح آلودگی در آن‌ها بالا است و باید محیط همواره تمیز و سالم باشد، از این نوع پوشش بر روی سطوح استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند میکروب‌های مختلفی را در تعداد بالا از بین ببرد و محیط را بهداشتی و تمیز نگه دارد.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان افزود: در تولید این مواد از سطح بالایی از نوآوری و فناوری استفاده شده است، به طوری که کیفیت، دوام و سطح تاثیرگذاری آن‌ها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. در

ترابی همچنین بیان کرد: مدیران بعضی مراکز درمانی هنوز به دلیل عدم باور به کالای ایرانی، از کالای گران‌قیمت خارجی استفاده می‌کنند، این در حالی است که کیفیت این دو محصول تفاوتی با هم ندارد و محصول ایرانی، بسیار ارزان‌تر عرضه می‌شود.

وی افزود: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم انجام شود تا مدیران بخش خصوصی با مزایای استفاده از کالاهای دانش‌بنیان ایرانی آشنا شوند و از ایجاد بازار برای کالاهای خارجی در داخل کشور اجتناب کنند.

کد خبر 463668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.