۳۳ درصد درآمدهای شهرداری‌های زنجان محقق شده است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: در شش ماه اول امسال با توجه به دریافت آمار درآمد فصلی از سوی شهرداری‌های استان ۲۵۷ میلیارد تومان از درآمدهای پیش بینی شده بودجه تحقق یافته که معادل ۳۳ درصد این رقم است.

به گزارش ایمنا، علی محمودی با اشاره به درآمد بودجه‌ای پیش بینی شده شهرداری‌ها در سال جاری اظهار کرد: این رقم ۷۸۲ میلیارد بود که نسبت به سال گذشته رشد ۲۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع بودجه یاد شده حدود ۴۲۲.۴ میلیارد تومان به اعتبارات هزینه‌ای جاری و ۳۵۹.۳ میلیارد تومان به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای "پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها" اختصاص دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان ادامه داد: اعتبارات هزینه‌های پیش بینی شده شهرداری‌های استان در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد و اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای ۳۲ درصد افزایش دارد.

محمودی ادامه داد: اعتبارت اختصاص یافته به شهرداری‌های استان از محل منابع ارزش افزوده در شش ماه امسال ۸۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که ۳۲ درصد از وصولی شهرداری‌ها را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته در این بخش حدود ۲۴۵ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان پرداخت شده بود که در سال ۹۷، این رقم ۱۵۶ و چهار دهم میلیارد تومان پرداخت شده بود.

به گفته مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان پرداختی ۸۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در شش ماه امسال به شهرداری‌ها نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد که این مهم به دلیل شرایط خاص حاکم در کشور است.

محمودی افزود: منابع ارزش افزوده از معاملات بخش اقتصادی حاصل می‌شود و با توجه به وضعیت کنونی کشور وصول از این طریق کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه بودجه پیش بینی شده در بودجه امسال یک میلیون و یکصد هزار تومان بود که این رقم سال گذشته ۸۶۱ هزار تومان و در سال ماقبل آن، ۵۹۲ هزار تومان بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 463651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.