دستمالچیان: ایران همیشه آماده گفت‌وگو است

سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: هرگونه ناامنی می‌تواند گریبان طرف‌های مختلف را بگیرد و به همین دلیل، کشورها باید از تفرقه افکنی فاصله بگیرند. ایران همیشه اعلام کرده که آماده گفت‌وگو است. کشورهای استنکاف کننده در این میان باید سیاست‌های خود را تغییر دهند.

احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد قطعنامه ضد ایرانی اخیر اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: همانگونه که نظر سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اقدامات پارلمان اروپا علیه ایران است؛ صادر کردن خطابه‌های یکطرفه و تکراری و نخ‌نما شده قابل قبول نیست و ارزشی هم ندارد. پارلمان اروپا تا کنون در مقابله با اقدامات ضد بشری آمریکا علیه ایران اقدامی نکرده یا قطعنامه‌ای صادر نکرده و برای رفع انسداد مسیرهایی که دارو و مواد اولیه از آنها تهیه و ارسال می‌شد  تلاشی نکرده است.

وی افزود: سابقه طرف‌های اروپایی به ویژه پارلمان اروپا تیره و تار است. ما به طور قوی قطعنامه‌های گزینشی و طرفداری از کارزار و قطعنامه‌های ضد ایرانی را محکوم می‌کنیم. اروپایی‌ها باید از پشت نقاب بیرون بیایند و ببینند که خودشان به کدامیک از وظایفشان عمل کرده‌اند. این پیامی است که علاوه بر کشورهای اروپایی برای کشورهای منطقه نیز صادر شده است.

سفیر اسبق ایران در لبنان ادامه داد: ایران در طول ۴۲ سال اخیر همواره رابطه حسنه‌ای با کشورهای جهان داشته است و هیچ گاه از این اصل خود عدول نکرده است. اگر گاهی هم همسایگان تهران و سایر کشورها کم لطفی کرده اند، ایران باز هم در قبال این بدرفتاری‌ها، گفت‌وگو را در پیش گرفته است. ایران همواره دست خود را برای دوستی و برادری به سمت دیگران دراز کرده است.

دستمالچیان خاطرنشان کرد: اگر کشورها دست از تخاصم بردارند، ایران باز هم به سمت آنها خواهد رفت؛ امری که در منطقه خاورمیانه با مطرح شدن چند طرح همکاری مطرح شده است تا باب دوستی از این طریق باز شود. در دولت تدبیر و امید چندین مرتبه طرح دوستی و پیشنهاد همکاری به کشورهای منطقه داده شد که بدون جواب ماند. تهران همیشه تاکید کرده است که امنیت را نه می‌توان خرید و نه می‌توان فروخت و هیچ کشوری نمی‌تواند آن را برای ما به ارمغان آورد مگر اینکه در چارچوب همکاری فی‌مابین باشد.

وی یادآور شد: مسائل و مشکلات وجود هرگونه ناامنی می‌تواند گریبان طرف‌های مختلف را بگیرد و به همین دلیل، کشورها باید از تفرقه افکنی فاصله بگیرند. ایران همیشه اعلام کرده که آماده گفت‌وگو است. کشورهای استنکاف کننده در این میان باید سیاست‌های خود را تغییر دهند؛ زیرا دیگر دولت ترامپ وجود ندارد و با توجه به این اصل می‌توان راحت تر در مسیر گفت‌وگو حرکت کرد و امنیتی را که امروز اروپا و کشورهای منطقه نگران آن هستند حفظ کرد.

کد خبر 463644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.