عزم جدی مدیریت شهری چالوس برای رفع مشکل مرکز دفن زباله

شهردار چالوس گفت: اقدامات شده در سایت زباله چالوس کاملاً مملموس و مشهود است و موجب بهبود وضعیت این منطقه شده است.

جعفر ردایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساماندهی مرکز دفن زباله، تفکیک زباله از مبدا، محصور کردن محوطه اصلی تخلیه زباله و جدا سازی آن از محل‌های قدیمی تخلیه زباله و مناطق جنگلی، انتقال شیرابه دره ضلع شرقی محل دفن، بهسازی و پاکسازی کامل جاده دسترسی و حاشیه آن و استفاده دائم از یک کارگر برای پاکسازی دائم بخشی از اقدامات در راستای ساماندهی مرکز دفن زباله است که در دوره فعالیت دوره پنجم مدیریت شهری چالوس اجرا شد.

وی ادامه داد: نصب دوربین مدار بسته در سکوی موقت زباله، نصب باسکول، ایجاد کارواش در محل سکوی موقت برای شست و شوی خودروهای حمل زباله، بهسازی کف محوطه سکوی موقت، اصلاح اتاق‌های نگهبانی و کارگری در سکوی موقت از دیگر اقدامات شده در این مرکز دفن زباله است.

شهردار چالوس خاطرنشان کرد: با درختکاری روی مناطق خاک‌ریزی شده با استفاده از درختان بومی و مجموع اقدامات شده باعث شد تا مساحت محل دفن زباله افزایش یافته است.

ردایی تصریح کرد: در حال حاضر برای افزایش سرعت ساماندهی محل دفن زباله، طبق مکاتبات و مذاکرات شده با سازمان شهرداری‌های کشور مقرر شد تا با در نظر گرفتن حدود ۱۰ میلیارد ریال، ساماندهی کامل این مرکز در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی، شهروندان چالوسی روزانه حدود ۵۵ تن زباله تولید می‌کنند عنوان کرد: این میزان با احتساب زباله تولیدی گردشگران در برخی از فصول سال تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

شهردار چالوس گفت: عملیات خاکریزی و آهک پاشی در محل دفن زباله انجام  شده و محل دفن زباله به صورت هفتگی نظارت و پایش می‌شود.

کد خبر 463642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.