اصلاحات عبارتی ماده ۲ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

در پی مطرح شدن برخی پیشنهادات برای اصلاح عبارتی ماده ۲ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، این پیشنهادات مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، در جلسه علنی امروز -چهارشنبه، سوم دی ماه- مجلس شورای اسلامی بر اساس اعلام دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده (۲) طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری دو اصلاح عبارتی در این ماده اعمال شد.

این اصلاحات بعد از پیشنهاد سیدمحمود نبویان نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس درباره قید عنوان «تشیع» بعد از عبار «مذهب» و پیشنهاد مهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد و چگنی برای ذکر عبارت «اعتقاد قلبی، اشتهار و التزام عملی» در این طرح مورد موافقت مجلس قرار گرفت و اعمال شد.

بر اساس اصلاحات صورت گرفته، در بند ۴ ماده ۲ این طرح، احساس مسئولیت نسبت به امور دینی مردم و ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه، از جمله اعتقاد قلبی، اشتهار و التزام عملی به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بزرگداشت شعائر دینی

همچنین در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در بررسی معیارهای رجل مذهبی و رجل سیاسی پیشنهاد مهرداد ویس کرمی در خصوص ضرورت اشتهار به استقامت فکری در اندیشه ناب اسلامی برای داوطلبان حضور در انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند.

کد خبر 463635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.