شهرداری باید دلیل گرانی مسکن در اراک را گزارش دهد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک گفت: از مدیران شهرداری درخواست شده تا برآورد کارشناسی دقیقی در خصوص چرایی گران بودن شهر اراک تهیه کرده و در جلسات آینده شورا گزارش دهند.

ایرج رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با انتقاد از گرانی‌های غیرمنطقی مسکن در شهر اراک، اظهار کرد: درحال حاضر این کلانشهر جزء سه شهر گران کشور است و قیمت مسکن در برخی خیابان‌ها به متری ۳۰ میلیون تومان می‌رسد.

وی افزود: در این رابطه از مدیران شهرداری درخواست شده تا برآورد کارشناسی دقیقی در خصوص چرایی گران بودن شهر اراک تهیه کرده و در جلسات آینده شورا گزارش دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: با بررسی که خواهد شد، مشخص می‌شود که گرانی مسکن در اراک آیا به تعرفه‌های شهرداری مربوط می‌باشد یا به طرح‌های نادرست دولتی ارتباط دارد.

وی خاطرنشان کرد: این نکته حائز اهمیت است که اصلی‌ترین دلیل گرانی مسکن، بسته نگه داشتن گسترش شهری اراک است و مدیران دولتی باید در این رابطه پاسخگو باشند.

ناهماهنگی‌های موجود در انعقاد قراردادهای کارگری شهرداری

رضایی با اشاره به ناهماهنگی‌های موجود در انعقاد قراردادهای کارگری با سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی، اظهار کرد: بنده از ابتدای امر انعقاد قرارداد با سازمان همیاری را برای تأمین نیروهای حجمی شهرداری مناسب می‌دانستم زیرا اعتقاد دارم که این سازمان با توجه به سیستم اداری منسجمی که دارد می‌تواند بسیار مناسب‌تر از مابقی شرکت‌های خصوصی تأمین نیرو عمل کند تا رضایت کارگران شهرداری جلب شود.

وی ادامه داد: برخی ناهماهنگی‌هایی که در انعقاد قراردادهای جدید کارگری به وجود آمده منجر به این شده که تعدادی از کارگران برای شکایت و رفع مشکلاتشان به شورای شهر مراجعه کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: بدین سبب و برای رفع ناهماهنگی‌ها و انجام فعالیت‌های بهتر با مدیرعامل سازمان همیاری تعامل بیشتری خواهیم داشت.

کد خبر 463617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.