افزایش  ۱۴ فعالیت داوطلبانه در ایام کرونا

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: در استان اصفهان قریب به ۱۳ هزار عضو داوطلب هلال‌احمر گروه سنی ۳۰ سال به بالا وجود دارد، همچنین در ایام کرونا ۱۴ فعالیت داوطلبانه به فعالیت‌های قبلی داوطلبان این جمعیت اضافه شده است.

محمدنوید متقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اینکه اعضای داوطلب افتخاری بالای ۳۰ سال را داوطلبان هلال احمر می‌گویند، اظهار کرد: اعضای داوطلب بالای ۳۰ سال بر مبنای تمایل خود با ارائه فرم و دادن یک قطعه عکس عضو هلال‌احمر می‌شوند و هیچ محدودیتی در این موضوع وجود ندارد.

وی با بیان اینکه افراد بالای ۳۰ سال عضو هلال‌احمر در در رده‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: این اشخاص داوطلب بر اساس رشته، تجربه و شغل خود در موضوع‌های مختلف مانند کارهای کارگری، فعالیت‌های دستی، رانندگی، جوشکاری، بنایی، تدریس دانشگاهی و مسئولیت‌های استانی و کشوری بکارگیری شده و هیچ محدودیتی برای داوطلب بودن افراد وجود ندارد و هر شخصی که بتواند در هر مورد تمایل خود می‌تواند فعالیت داوطلبانه و انسان دوستانه داشته باشد.

آموزش‌های عمومی و گروهی برای داوطلبان هلال احمر

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با تاکید بر تقسیم‌بندی فعالیت داوطلبان گفت: برخی کمک فکری، برنامه‌ریزی و مدیریتی انجام می‌دهند که به آنها گروه هدایت می‌گوئیم و عده‌ای هم مانند پزشکان، پرستاران و مهندسان بر مبنای شغل خود به هلال‌احمر کمک می‌کنند که به آنها گروه مهارت گفته می‌شود.

متقی تصریح کرد: هر کسی بر مبنای علاقمندی و نیت خیری که دارد در یکی از این گروه‌های داوطلبی قرار می‌گیرد و در استان اصفهان قریب به ۱۳ هزار عضو داوطلب هلال‌احمر از گروه سنی ۳۰ سال به بالا وجود دارد.

وی در خصوص نحوه ارائه آموزش‌ها به داوطلبان هلال‌احمر، خاطرنشان کرد: این افراد در ابتدای ورود به هلال‌احمر آموزش‌های عمومی و گروهی می‌بینند و به عنوان داوطلب فعالیت‌های مربوطه برای آنها تشریح می‌شود. همچنین فعالیت‌های گروهی و تیمی، کارهای عام‌المنفعه و ارائه خدمات و کمک‌های اولیه همگانی را آموزش می‌بینند. البته الزامی برای آموزش دیدن همه افراد نداریم و این خدمات برای افراد علاقمند ارائه می‌شود.

افزایش ۱۴ عنوان فعالیت داوطلبانه در دوره اپیدمی کرونا

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به اضافه شدن ۱۴ عنوان فعالیت داوطلبانه در دوره اپیدمی کرونا، اظهار کرد: این فعالیت‌ها را اشخاص بالای ۳۰ سال و جوانان زیر ۳۰ سال انجام دادند. طرح آمران سلامت برای فرهنگ سازی و تذکر دوستانه به افرادی که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کردند به وسیله این داوطلبان اجرا شد. بحث ناظران سلامت را هم در بحران کرونا داریم که روی مکان‌های پرتردد مانند پاساژها نظارت دارند. اگر شهروندانی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از طریق شبکه بهداشت به آنها تذکر داده می‌شود و در واقع داوطلبان هلال‌احمر کمک کننده طرح ناظران سلامت شبکه بهداشت هستند.

متقی ادامه داد: در طرح "شهید سلیمانی" در اپیدمی کرونا نیز خدماتی را داوطلبان هلال‌احمر ارائه کردند. حضور پزشکان، پرستاران و کادر درمان در نقاهتگاه‌ها در ابتدای اپیدمی کرونا را داشتیم و سپس بنا بر درخواست بیمارستان‌ها اعزام پرستار و پزشک را به استان‌های درگیر بحران‌های شدید مانند کردستان داشتیم. علاوه بر این موارد داوطلبان هلال احمر فعالیت‌های غیرپزشکی در بیمارستان مانند خدمات همراه بیمار، کار بهیاری، کمک پرستاری در دوره اپیدمی کرونا انجام دادند.

کمک‌های معیشتی به آسیب دیدگان کرونا

وی تاکید کرد: توزیع بیش از ۱۰۰ هزار عدد ماسک طی دو ماه اخیر در شعب هلال‌احمر، خیریه‌ها و ان‌جی‌اوها را در سطح استان داشتیم. همچنین در بحران کرونا به آسیب دیدگان کرونا کمک‌های معیشتی شده و در ماه‌های اول سال مبلغ نقدی نیز به آنها پرداخت شده است. علاوه بر این موارد در اپیدمی کرونا بحث غربالگری و کنترل ورودی و خروجی‌های بزرگراه‌های استان نیز با ورود نیروهای امداد انجام می‌شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، گفت: شعار جمعیت داوطلبان هلال‌احمر «حلقه اتصال توان توانمند و نیاز نیازمندان» است و از همه افرادی که نسبت به مسائل انسانی دغدغه خاطر داشته و برای کمک به همنوع تمایل دارند دعوت می‌شود که هلال‌احمر را خانه خود بدانند و به این مراکز برای یاری به همنوع خود مراجعه کنند.

کد خبر 463614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.